REs Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Fjorårets skareføre tok knekken på spissen på den ene skistaven og i dag kjøpte jeg nye. Det var litt vrient å få av den gamle, men alt må bøte for overmakten så til slutt ga den etter. Men hva FA#.¤;@>.n, Den gamle gikk nesten ikke av, men den nye var faktisk for stor. Er det noen som kjenner til om det er forskjellig dimensjon på disse spissene eller er det bare stavene mine som er for gamle? Typebetegnelsen på spissen er "FERRULE MOUNTAIN BLACK, 10 MM" og jeg finner ikke andre typer på nettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg er kanskje litt utålmodig så løsningen ble å bore tre små hull og sette i tre popp-nagler. Det holder sikkert noen turer og hvis det skulle gå galt så får det bli nye staver. De gamle har nok hatt sin sid og gjort sin jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrefanten Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 De stavene er jo fin å bruke på litt kortere turer, så kan du heller bruke de nye på langturer. Greide selv å dette tungt på den ene gipron staven min i fjor så den knakk. Fant en gammel teltstang som passet akkurat inni som jeg poppet fast. Måtte kutte av ca 5 cm av staven først. Dette fungerer fint, men jeg kommer nok til å kjøpe noen nye for lengre turer og så kan jeg bruke disse gamle her på kortere turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+TomasF Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg har gamle skistaver som jeg byttet plasttrinser på. Der var også trinsene for store i forhold til staven. Surret elektrikkertape på tuppen av skistaven slik at plasttrinsen måtte presses på skistaven. Etter flere år er plasttrinsen fortsatt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg har skiftet spiss på sånne for noen år siden. De må varmes, på samme måte som med andre staver. Da slipper de greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.