Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skal kjøpe meg fjellski, valget har falt på Åsnes Breidablikk. Nå er jeg litt usikker på lengden jeg skal velge, er 175cm og 75 kg selv. Vet de sier 190cm lange ski til en på min størrelse er passelig. Jeg vurderer 200cm selv siden de skal brukes utenfor noe som helst løyper og tenker da at de bærer bedre om de er lengre? Noen som har erfaringer/innspill på det her?

Annonse
Skrevet

Jo lengre jo bedre bærer og glir de, men svinger dårligere og vanskligere å håndtere i tettere bevokste områder. det er ikke noe smørespenn på disse uansett så det behøver du ikke tenke på. Minuset med disse skiene er at de er lite retningsstabile på hardt underlag

Skrevet

Takker for svar Phaser, kanskje du har noen tanker angående kortfell/langfell også? Lest litt om det å det jeg tenkte da var at jeg kunne likeså kutte ut kortfell og bruke lang når det trengs?

Skrevet

Tror man har mer glede av kortfell på ski med bedre spenn. Har bare kortfell selv og syns ikke det er mye glid å skryte av. Nå bruker jeg stort sett bare skiene i løssnø.  Er sikkert noen inne her som har mer erfaring enn meg da :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.