HegeJohnsen Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Er det noen som har vært i Brungmarka i det siste, og vet om det er mulig å gå på føttene der? Evt. med brodder? Eller er det ski som gjelder til tross for en snøfattig vinter her i Midt-Norge? 2 Siter
torti Skrevet 28. januar 2014 Skrevet 28. januar 2014 Jeg håper å kanskje få en tur dit i helga, i så fall skal jeg gi rapport. For øvrig en liten seier i dag: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article9033993.ece 3 Siter
graham Skrevet 28. januar 2014 Skrevet 28. januar 2014 @torti , ja jeg så den artikkelen. Gledelige nyheter for oss som liker å ha Brungmarka uberørt. Vi får krysse fingrene for det endelige vedtaket hos NVE. Hva gjelder føre der oppe har jeg spekulert sjøl, jeg regner med det er som ellers i fjellet i trøndelag, lite og knallhard snø, men kanskje akkurat nok til å sprade rundt med kortfeller. Blir spennende å høre hvordan ståa er hvis du drar inn til helga. 2 Siter
HegeJohnsen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Skrevet 28. januar 2014 Jeg håper å kanskje få en tur dit i helga, i så fall skal jeg gi rapport. For øvrig en liten seier i dag: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article9033993.ece Så den Håper det er et tegn. 1 Siter
torti Skrevet 23. februar 2014 Skrevet 23. februar 2014 Noen uker på overtid ble det endelig tur. Kjørte til Brøttem i strålende sol på lørdag formiddag. Etter mye grubling valgte jeg å la skiene ligge i bilen og ta beina fatt, noe som viste seg å være et greit valg. Gikk strake veien opp skogsveien, her var det veldig vekslende med is i noen partier og helt bar mark i andre partier. Oppe på "platået" var det skareføre med mye barmark innimellom. Man kunne nok tatt seg frem på ski her, men snøen bar godt og det var helt fint å gå uten. Traff tilsammen seks personer, ingen hadde ski, men så spor av skigåere også. Våknet søndag til grått vær og mye vind, føret på hjemveien i dag var litt våtere med litt mer gjennomslag enn i går, men fremdeles uproblematisk å ta seg frem til fots. Skogsveien ned var lumsk - det ble ett fall, men lårhalsen er intakt enn så lenge Pigger anbefales. Bildet er tatt ved Turtjønna, solid og trygg is. 1 Siter
HegeJohnsen Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Skrevet 23. februar 2014 Var faktisk i Brungmarka i dag Gikk skogsveien rett opp fra Brøttem - MED brodder. Hadde ikke giddet å bruke ski slik som forholdene er der pr. nu. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.