morten Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/11/442968.html Telt vil vel alle si med en gang, men kan det ikke tenkes å være litt i gråsonen. Burde det for øvrig ikke vært en del av nasjonalparkbestemmelsene med en maksimumstid for hvor lenge man kan ha teltet stående på et sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 har hørt at om det står heile året blir det rekna som fast installasjon... uansett, med treplatting ber der ikkje akkurat preg av noko midlertidig,,, er campingvogner utan hjul, framleis vogn, eller berre camping? tror eg hadde reagert om eg kom over ein lavvo med terasse på vidda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yngve Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Utgangspunktet er jo helt forskjellig,teltere flest er jo på vandring,begrenset hvor lenge man ligger. Ergo intet problem,men ett jaktlag,da blir det en annen biff,synes ikke noe om argumentene deres. Men,det står endel merkelige installasjoner i norsk utmark viet jaktgudinnen,håper at nasjonalparkene våre blir forskånet for denslags entrepenørskap. Er jegerne blitt mer pinglete i vår tid tro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Min magefølelse er at jegere er noen store pingler. (Selvfølgelig ikke alle, men den gemene hop). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thrill Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Om lavvoen kan pakkast ned spelar inga rolle, fast installasjon er fast installasjon. Ei hytte som vert demontert og flytta kvar dag blir ikkje automatisk eit telt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yngve Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Dessuten,så har vi fenomenet presedens(som har lett for å bli hevd in this country),selvtekt er ei ett uvanelig fenomen. Mener at en eller annen lov sier at man må spørre grunneier hvis man telter lenge på ett sted!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Dette er et telt. Og det er svært få mennesker som har noen interesse av å sette opp lavvoer rundt omkring, så ingen grunn til å lage forbud mot dette. Hvis jeg setter opp en mur rundt en utstående steinhelle i Jotunheimen, er det også en hytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Dette er et telt. Og det er svært få mennesker som har noen interesse av å sette opp lavvoer rundt omkring, så ingen grunn til å lage forbud mot dette. Hvis jeg setter opp en mur rundt en utstående steinhelle i Jotunheimen, er det også en hytte? Nei, høres mer ut som en gapahuk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langbein Rise Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hvis jeg setter opp en mur rundt en utstående steinhelle i Jotunheimen, er det også en hytte? Nei, men det ikke lov å flytte stein og lage murer. Sitat fra Naturvernloven: "I nasjonalparker skal naturmiljøet vernes. Landskapet med planter, dyreliv og natur- og kulturminner skal vernes mot utbygging, anlegg, forurensninger og andre inngrep." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arildgs Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg vet at mange av hyttene som nå står rundt på øyene i Oslofjorden som opprinnelig var telt og små plankeskur Folk dro ut på øyene og slo seg til. Det utviklet seg det seg til mer og mer permanente "skur". På et eller annet tidspunkt måtte Oslo kommune bare rydde opp i det og godkjenne at plankeskurene ble omgjort til hytter. Det var vel mest av estetiske hensyn og pga det omfanget dette hadde fått. Derfor jeg skeptisk til fast oppsatt overnatting av såkalte lett flyttbare telt eller lavoer. Vel og merke dersom man ikke mener at det på et tidspunkt skal få lov til å bli en permanent hytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg trodde det bare var lov å ha telt på samme plass i to døgn i utmark, men det er kanskje noe jeg bare har gått rundt og innbilt meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Ikke hvis du selv er grunneieren eller det skjer med grunneierens velsignelse. "Problemet" med Hardangervidda er at nosjanlparken delvis er på privat grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yngve Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Lavo-,med treplatting!og fortøyelsespåler for sjøfly!Ikke bare å slenge på ryggen det nei,vekk med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.