Trango Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Denne roterende isrondellen har vært å se i Gubrandsdalslågen mellom Otta og Sjoa den siste uka. Den er kanskje ca 50 meter i diameter, ser ut til å være tilnærmet trill rund og roterer sakte rundt hjulpet av strømmen. Jeg har kjørt forbi hver dag den siste uka og jeg har ikke sett at den har vært i kontakt med isen rundt. Jeg kan erindre å ha sett noe lignende før, men hvor vanlig er egentlig et slikt fenomen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Har ikkje køyrt baksidevegen på ei god stund so eg viste ikkje at den fortsatt låg der men den var på plass allereie i byrjinga av november. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Bildet er tatt fra E6 ved innkjørsla til Nordre Eide gård. Hvis den var der i November allerede så har den vært borte igjen noen uker tipper jeg. Pleier den å være der hvert år? Jeg kjører forbi mange ganger i uka og i fjor la jeg ikke merke til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Har ikkje sett den før om åra. Flaumen i Laugen 2011 og 2013 har forandra botnforholda mykje. Det kan ha noko med det å gjere om den ikkje har vært der før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Bunnforhold vil jo selvfølgelig påvirke strømmen i vannet ja. Jeg kjørte der i dag også og nå er det mye mindre vann rundt den. Så ut til at den kan fryse fast når som helst nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Fleire som har oppdaga den no: http://www.tv2.no/2014/01/22/storm/is/vinter/ostlandet/5246865#.Ut_9sUnkP4h 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Epilog/Ps/tilføyelse: Sjølv om skiva ikkje går rundt lengre er snøen smelta no så pannekaka er fullt synleg og ifølge lokale kjensfolk kjem den att kvart år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.