Gå til innhold
  • Bli medlem

Veien inn til Orkelsjøhytta vinterstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel et underlig tema å poste nå så mange måneder i forveien...men så er jeg vel blitt litt spent på vinterens turer.

Er det noen som vet om veien inn til Orkelsjøhytta (i fjellene øst for Oppdal) brøytes om vinteren??

Annonse
Skrevet

Hei! Veien brøytes nok ikke, men Orkelsjøen er et stort hyttefelt med rundt 50 hytter, så det går en skutertrase som omtrent følger veien inn dit. På senvinteren er veien forresten brøytet inn til Lundsetra, med skuterløype helt inn til Orkelsjøen.

Skrevet

Takk for svar!

Så nå vet jeg det.

Ca. hvor lang tid bør man regne hvis man skal gå på ski i scooter-sporet fra parkeringsplass og inn til Orkelsjøen?

Det er vel en god del stigning?

Skrevet
Takk for svar!

Så nå vet jeg det.

Ca. hvor lang tid bør man regne hvis man skal gå på ski i scooter-sporet fra parkeringsplass og inn til Orkelsjøen?

Det er vel en god del stigning?

Dersom veien ikke er brøytet så du må traske fra Oppdal og opp Ålmdalen, så venter deg deg en stigning på 700 høgdemeter. Disse er fordelt på en strekning på rundt 8 km om jeg ikke tar feil. Er veien brøytet, er det vell kun rundt 120 høydemeter før du er på det høyeste skaret. Følger du skutersporet fra Parkeringsplassen bør du ikke bruke noe mer enn et par timer. Det er jo noen nedoverbakker ned fra høgste flåen mot Orkelsjøen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.