Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordlys på en torsdag


Bjørn J

Anbefalte innlegg

Disse bildene er tatt på torsdagskvelden, ved Sommarøya i Tromsø.

Når det er så klar himmel med måneskinn blir himmelen blå, og landskapet godt opplyst.

Det gir fine forhold for fotografering av nordlys.

 

Å være nordlysfotograf gir mange fine naturopplevelser, selv om det er begrenset hvor langt man kan gå - det er en del tungt utstyr

å bære på. Men å være alene ute midt på natta, gjerne så langt unna bebyggelse som mulig, gir en følelse av ro. Mens jeg venter på nordlys ligger jeg gjerne på bakken og ser på himmelen. Det er overraskende hvor mye som beveger seg der oppe - meteoritter, satellitter, merkelige ildkuler og andre rare fenomener.

Å overvære et skikkelig kraftig nordlysutbrudd er en spesiell opplevelse. Da mener jeg disse superutbruddene som vi slett ikke opplever hvert år. Jeg er ikke spesielt religiøs av meg, men det gir en følelse av ærefrykt og gåsehud å oppleve det. Det sitter lenge i, og jeg har noen enkeltopplevelser av nordlys som jeg vil huske resten av livet.

 

 

post-8333-0-00845800-1389485203_thumb.jp

 

post-8333-0-26130000-1389485211_thumb.jp

 

post-8333-0-81232700-1389485220_thumb.jp

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.