Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en Etrex 30 gps. http://www.fjellsport.no/garmin-etrex-30-handholdt-gps.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Hvilke minnekort passer bra til denne? Lurer litt på hvor stor plass jeg bør satse på, og om kvaliteten på minnekortet påvirker hastigheten til GPS`n. Noen som har konkrete anbefalinger?.

Anders

Annonse
Skrevet

Dette tar jeg kun fra egen husk uten å kryssjekke med det O store internett, med forbehold om å ta skammelig feil:

Gamle Etrex 10 har et operativsystem som begynner å hikke ved partisjoner over 2GB. Det anbefales altså ikke å kjøpe minnebrikke over 2GB til denne. Hvordan det er på Etrex 30 vet jeg ikke (det har forhåpentligvis forbedret seg), men hvis ikke kartdataene virkelig har tatt av i størrelse så er det som på min modne Garmin 60Csx med et 2GB minnekort fra Kingston at det holder i lange baner; hvor jeg får plass til kartdata for hele Norge og har haugevis av plass til ruter og spor. Merke tror jeg for øvrig ikke har mye å si.

Hvis noen har oppdatert informasjon om nye GPSmottakere, operativsystem og partisjonsstørrelser er det interessant info.

Skrevet

Det står veldig lite på Garmin sine hjemmesiden og i brukermanual :-/

Jeg tipper du vil kunne bruke det meste. En slik GPS er ikke akkurat noen supercomputer, og krever ikke all verden av minnekortet..

Skrevet

Dette tar jeg kun fra egen husk uten å kryssjekke med det O store internett, med forbehold om å ta skammelig feil:

Gamle Etrex 10 har et operativsystem som begynner å hikke ved partisjoner over 2GB. Det anbefales altså ikke å kjøpe minnebrikke over 2GB til denne. Hvordan det er på Etrex 30 vet jeg ikke (det har forhåpentligvis forbedret seg), men hvis ikke kartdataene virkelig har tatt av i størrelse så er det som på min modne Garmin 60Csx med et 2GB minnekort fra Kingston at det holder i lange baner; hvor jeg får plass til kartdata for hele Norge og har haugevis av plass til ruter og spor. Merke tror jeg for øvrig ikke har mye å si.

Hvis noen har oppdatert informasjon om nye GPSmottakere, operativsystem og partisjonsstørrelser er det interessant info.

Det står veldig lite på Garmin sine hjemmesiden og i brukermanual :-/

Jeg tipper du vil kunne bruke det meste. En slik GPS er ikke akkurat noen supercomputer, og krever ikke all verden av minnekortet..

Takk for svar.

Da kjøper jeg et 2 gb kort. Ser det går å kjøpe et high-speed card, men tviler på det vil gi noe raskere gps.

Skrevet

Hvilket kart skal du ha,Topo Adventure kan lastes til intern minne,Premium og Experience er ferdig på sd kort.

Topo adventure for Finnmark og nord Troms, og et finsk kart som heter nodre Lappland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.