Hokus Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Programmet er en dokumentar som viser virkeligheten. Man kan jo ikke drive på å kritisere alle mulige programmer som inneholder noe man synes er over kanten. Da får man ikke gjort stort annet, og det er jo unasett irellevant siden det er DIN personlige mening. La NRK lage så mye ulike programmer som mulig, og bruk for guds skyld fjernkontrollen dersom du ikke liker dette, saktetv, nyheter, mpg junior eller hva det nå måtte være. Mangfold er bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014   Programmet er en dokumentar som viser virkeligheten.   Nei, det viser ikkje virkelegheita. Utfra kva eg såg, gjekk opptaka over fleire dagar. Dette er så redigert ned til underkant av ein time. Det er opplagt at det ikkje kan vise heile virkelegheita, og at produsenten i klyppinga både har moglegheit til, og må gjera valg som påverkar inntrykka sjåarane sit att med. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemor Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 ...Utfra kva eg såg, gjekk opptaka over fleire dagar. Dette er så redigert ned til underkant av ein time. .... Hvilke program sitter vi igjen med da, afe, som ikke er redigert ned og som skal vise virkelighet? Det eneste jeg kommer på er det med Hurtigruta og Sjøkurs (riktig navn?) som gikk nonstop på TV hele Norge på langs, men det var mildt sagt noe langdrygt for meg. For min del kunne jeg heller brukt tida til å se ei rype sammenhengende ut rugetida i 21 dager, helt uredigert 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Eg er ikkje interessert i noko program som ikkje er redigert. Men ein skal vera klar over at eit redigert program ikkje kan vise heile virkelegheita. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joker Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Nei, det viser ikkje virkelegheita. Utfra kva eg såg, gjekk opptaka over fleire dagar. Dette er så redigert ned til underkant av ein time. Det er opplagt at det ikkje kan vise heile virkelegheita, og at produsenten i klyppinga både har moglegheit til, og må gjera valg som påverkar inntrykka sjåarane sit att med. Dette er jo en selvfølgelighet. Ingenting av det som kommer ut av TV-ruta er hele virkeligheten. Det er naturligvis filmskaperen som bestemmer hva som skal formidles. Hvilket inntrykk du får av et program er ikke nødvendigvis det samme som det jeg får, noe denne diskusjonen er et godt bevis på. Vi kan godt tenke oss at man tok vekk bannskapen, røykingen, skadeskytingen og at våpnet ikke alltid peker i foretrukken retning. Hva sitter seeren igjen med da? Et inntrykk som kanskje er enda lengere fra virkeligheten enn det som ble visst for noen uker siden. Er ikke interessert i jakt og fiske, men dette programmet likte jeg veldig godt. Tror også det slo an blant folk langt utenfor jegernes og fiskernes rekker. PS: De som tror "Hurtigruta minutt for minutt" hadde noe med virkeligheta å gjøre lider av vrangforestillinger. Vel var programmet langt og uredigert, men det står vanligvis ikke fullt av folk med flagg og plakater på hvert nes langs kysten. Det er heller ikke feststemning når båten klapper til kai slik man kunne få inntrykk av. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Bannskapet skal til USA : http://www.nordlys.no/nyheter/article7150048.ece 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrefalk Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Ja, de blir nok sjokka!!! Tenk om noen sier "Fuck" oftere enn en gjennomsnitts Hollywood-action helt!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Deeta blir bra 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Bannskapet skal til USA : http://www.nordlys.no/nyheter/article7150048.ece Hvis dette skal vises i USA så vil nok programmet bli en eneste lang pipetone. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Walle Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvis dette skal vises i USA så vil nok programmet bli en eneste lang pipetone. Trenger ikke det, de bare oversetter til feks "Darn" eller kanskje "Damn". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Trenger ikke det, de bare oversetter til feks "Darn" eller kanskje "Damn". Sterke utrykk det der bort. det blir nok "oh my gosh" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veidemannsblod Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det blir faktisk jævlig bra! Gleder meg veldig til å se dette. Håper det blir like usminka og straight forward som disse jentene fortjener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Grimner Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Sterke utrykk det der bort. det blir nok "oh my gosh" Nå tar du kraftig i, Humle. "Oh my!" er mer ladylike og tilfredsstiller selv pietistene her til lands. Men vi skal heller ikke se bort fra at amerikanerne lærer seg et nytt banneord - det er lov å håpe 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiur3 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Det blir faktisk jævlig bra! Gleder meg veldig til å se dette. Håper det blir like usminka og straight forward som disse jentene fortjener. Det håper jeg også, bare de ikke skyter hverandre, eller noen andre av "turfølget". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larka Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Dette må da sies å være rene poesien når du ikke finner det du leter etter: «Æ har fan ikke tang som går over det her, heller, søkki helvete, førbainnade jævelskap, helvete satan, helvete tykjilort, førbainnade helvete også det va no tykjen no det her, (…) fan kors’n ska æ få på den her slangen, så inn i han Gammel-Eriken i det røde helvete, det va som fan, førbainnade jævelskap, altså, satan og helvete han tykji-Ola, førbainnade, satan i helvete, (…) dæven han steiki å satan og helvete også den der mainnskiten». Ingen kan da på ramme allvor mene at dette skyldes dårlig ordforråd. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 F**n: 2 Repetisjoner Helvete: 7 Repetisjoner Førbainnede: 3 Repetisjoner Satan: 3 Repetisjoner Jævelskap: 1 Repetisjon Ingen kan da på ramme allvor mene at dette skyldes dårlig ordforråd. Jo. Edit: Tyrkleif... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Veidemannsblod Skrevet 8. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2014 For noen kommentarer..! Hvis dere har så jævlig store problemer med to staute, urnorske unge jenter, som så til de grader lever ut sin livsstil rundt frilufts-jakt og veidemannslivet, så kan dere jo velge å skifte over til Grey's Anatomy, Stjernekamp eller Real Hosewives of Beverly Hills! Det er visst ikke så rent få later til å være inn i hælsike skjøre og følsomme her, og det overrasker meg jo egentlig ikke i det pysesamfunnet vi lever i om dagen. ALT skal jo reageres på, og rettes pekefingre mot! Sosiale media, twitter, fjasbok og diverse fora flommer over av frådende kritikere, kun få sekunder etter at ting har blitt vist - scener, korte glimt som kanskje er tatt helt ut av en sammenheng, klippet og limt... Hadde bare de aktuelle tastaturkritikere hatt halvparten av den gutsen disse to EKTE villmarksjentene har i seg, så hadde dere kanskje vært stemmeberettiget.. Et annet godt eksempel er fra den vidunderlige serien "Brøyt i Vei" på NRK, hvor sosiale media frådet fra hofta mot de fantastiske brøytesjåførene i Finnmarks "sjokkerende og ansvarsløse" slendrian ift bruk av handsfree og belter.. De bør kanskje ta seg en uke eller tre i bilen sammen med disse gutta, og se hvordan hverdagen deres er før de kommer med mer patetisk moraloppgulp. For øvrig mener jeg denne tråden bør døpes om. Det er ihvertfall ikke tvillingene Thybo som er de største tullingene her for å si det sånn. Oppgitt. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Interbond Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Nordhauk er det ikkje lov å mislike eit program uten at folk kjem dragande med hentydningar om at ein likar slike dritprogram som du foreslår her? Jenter er bra, jakt er bra,men kombinasjonen jenter og jakt i eit TV program gir ingen garanti for at alle likar det. Folk må da for svarte ha lov til å misilke eit TV program uten å bli sett på som idiot av den grunn. Smaken er som baken den er delt: Lik det eller ei,men sånn er det. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kåbbåi-kåre Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Jeg kan heller ikke fatte og begripe de lite generøse og konforme reaksjonene på dette programmet. Jeg må si at kritikerne her står for meg som kjedelige, pinglete og humørløse. Jeg anbefaler at dere tar dere en tur langs vår langstrakte kyst for litt herding av sjela! Folk som bare tåler sin egen kultur er små og patetiske. 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GBS Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Orre steikje, her skal man settes i båser ja. Programmet folk hisser seg opp over, har jeg sett halve av, og antar at jeg ikke er i målgruppen det sikter seg inn på. Jeg er kvinne og dåner ikke av to unge jenter som jakter, røyker og banner - mulig de drikker som svamper også for alt jeg vet. Uansett ble jeg ikke nevneverdig imponert. Men, jeg tåler at andre liker programmet og føler dermed ikke en overveldende trang til å finne frem diverse adjektiver som kan brukes til å få de som liker programmet til å fremstå som dumme, små og ynkelige. Smaken er som baken, også når det gjelder tv-underholdning. Men, så har vi et men ja...drister man seg til å være kritisk til at dette er bra tv-underholdning så er man "lite generøs, konform, kjedelig, pinglete, humørløs, mangler herding av sjela, og tåler bare sin egen kultur, og er dermed er liten og patetisk. Videre bør man skifte over til Grey's Anatomy, Stjernekamp eller Real Hosewives of Beverly Hills, jeg har aldri sett noen av disse programmene, men antar at den som gir dette rådet synes dette er ræva programmer. Jøss, snakk om å tåle at vi mennesker er forskjellige og har forskjellig smak, mening og diverse Kanskje går det an å innse at om noen er uenig med deg så er de uenig i saken? De angriper deg ikke, de er kun uenig i en mening du har? Akk ja og sånn går no dagan... Men rart det med krig og fred og sånn 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.