Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,og godt nyttår!

Håper ikke jeg poster denne på helt feil forum, isåfall er det bare å flytte den :)

Jeg og mannen har veldig lyst til å ha en fjelltur i Dovrefjell i påsken 2014, dette blir da 17-21 April om ikke mitt hode tar helt feil fra hva jeg så på kalenderen!

Vi kunne tenke oss å legge turen til en bemannet DNT hytte i dovrefjell, hvor det ikke er ALT for langt å gå fra bil og til hytte,eventult og aller helst hvor det går å ta tog og deretter taxi eller lignende ett stykke mot hytten. På hytta er planen å gå små dagsturer på truger eller ski fra hytta.
Det blir ikke den mest voldsomme turen da jeg er gravid med termin i  Juli og derfor ønsker en tur som er rolig men hvor vi alikevel kan komme oss litt ut og nyte "alenetid" før mini melder sin ankomst :)

Om dere vet om turer og hytter som fyller disse kriteriene men som ligger i andre fjellkjeder så rop ut, det meste av interesse men vi har i utgangspunktet sett for oss Dovrefjell :)

I forhold til hvor vi er bosatt så er det i Rogaland, men har allerede vært flere turer over både hardangervidda og gudbrandsdalen + jotunheimen så vi ser ikke på det som noe problem med reisevei sålenge det er verdt det dit vi kommer :)

Annonse
Skrevet

Eneste betjente DNT på Dovrefjell er Snøheim. Da kan du reise kollekivt til Hjerkinn, men må gå på ski derifra og inn til hytta (13 km i lettgått terreng). Noen betjente finnes også lenger vest i Sunndalsfjella, men også der må du regne med å gå et stykke. Et annet alternativ kan være Trollheimen med Gjevilvasshytta eller Jøldalshytta. Du må bruke skia, men de er lett oppnåelige om hoftene fortsatt er samarbeidsvillige i påska :)

• Liker 1
Skrevet

I forhold til hvor vi er bosatt så er det i Rogaland, men har allerede vært flere turer over både hardangervidda og gudbrandsdalen + jotunheimen så vi ser ikke på det som noe problem med reisevei sålenge det er verdt det dit vi kommer :)

Det finnes jo en del ubetjente/selvbetjente hytter i nærheten, hvor det er mulig å ta inn for påsken.

Utenom hyttene på ruten Ådneram Haukeliseter, er det normalt ikke mange folk på hyttene i påsken.

(Sandvatn og Taumevatn er de mest populære i så måte.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.