+Marius Engelsen Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 Skal forsøke meg på å lage en Tuilik. Noen tips til godt vanntett og pustende membranstoff? Tilsvarende Goretex Pro hadde vert knall. Trenger ikke å være det dyreste, siden jeg ikke har peiling på å sy, resultatet blir nok ikke så fantastisk pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Marius Engelsen skrev (På 16.10.2021 den 18.46): Skal forsøke meg på å lage en Tuilik. Noen tips til godt vanntett og pustende membranstoff? Tilsvarende Goretex Pro hadde vert knall. Trenger ikke å være det dyreste, siden jeg ikke har peiling på å sy, resultatet blir nok ikke så fantastisk pent. Du kan jo prøve Kjolesenteret på Lena. De selger pustende membranstoff av ukjent opprinnelse (som de selger som «goretex», men som trolig ikke er akkurat det). Jeg betalte kr 50,- / meter sist. Dette en nok en butikk som du må besøke fysisk, da de ikke har nettbutikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+zimwalker Skrevet 28. oktober 2021 Pålogget Del Skrevet 28. oktober 2021 www.skapemer.no Ikke nevnt her før tror jeg. Fikk nylige en pakke med div. Rask levering med "Helthjem". Svensk eid, norsk webshop. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. desember 2022 Del Skrevet 5. desember 2022 Rainbow Fashion selger nå Cordura med vanntett coating (500g/m2). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2023 Del Skrevet 21. april 2023 (endret) Extremtextil.de har åpnet igjen for frakt til Norge! (Ferdig fortollet) (Websiden er foreløpig ikke rettet, men har fått bekreftet på mail at de sender igjen) Endret 21. april 2023 av esw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskekarsten Skrevet 21. april 2023 Del Skrevet 21. april 2023 esw skrev (32 minutter siden): Extremtextil.de har åpnet igjen for frakt til Norge! (Websiden er foreløpig ikke rettet, men har fått bekreftet på mail at de sender igjen) Med VOEC også eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2023 Del Skrevet 21. april 2023 (endret) Barskekarsten skrev (4 minutter siden): Med VOEC også eller? Jepp, oppdaget at de var oppført der, og sendte dem derfor en mail for å spørre. Endret innlegget for å tydeliggjøre. Endret 21. april 2023 av esw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halkatla Skrevet 21. april 2023 Del Skrevet 21. april 2023 esw skrev (1 time siden): Extremtextil.de har åpnet igjen for frakt til Norge! (Ferdig fortollet) (Websiden er foreløpig ikke rettet, men har fått bekreftet på mail at de sender igjen) 🥳🥳🥳 Endelig!!!! Kan forøvrig anbefale DiscoveryFabrics, de sender til Norge og har en del spennende stoffer (PowerWool Silkweight og Neoshell bl.a, helt nydelige) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2023 Del Skrevet 21. april 2023 Halkatla skrev (30 minutter siden): 🥳🥳🥳 Endelig!!!! Kan forøvrig anbefale DiscoveryFabrics, de sender til Norge og har en del spennende stoffer (PowerWool Silkweight og Neoshell bl.a, helt nydelige) Sender de ferdig fortollet også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halkatla Skrevet 21. april 2023 Del Skrevet 21. april 2023 esw skrev (23 minutter siden): Sender de ferdig fortollet også? Så vidt jeg husker gjør de ikke det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole_brum Skrevet 23. april 2023 Del Skrevet 23. april 2023 esw skrev (På 21.4.2023 den 9.38): Extremtextil.de har åpnet igjen for frakt til Norge! (Ferdig fortollet) (Websiden er foreløpig ikke rettet, men har fått bekreftet på mail at de sender igjen) For en gladnyhet, takk for beskjeden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole_brum Skrevet 24. november 2023 Del Skrevet 24. november 2023 Nå er det salg hos AdventureXpert! https://www.adventurexpert.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måssåbjønn Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars (endret) Nå som overgangsordningen med deklarasjonsunntak for varer under 350 kr er avviklet fra 1. januar 2024, så blir det fort litt dyrere å handle hos AdventureXpert, dessverre. De har visst ikke planer om å registrere seg i VOEC-systemet med det første, ettersom de har relativt få kunder fra Norge. Det betyr i praksis at man må betale et fortollingsgebyr (som man ikke har kontroll over selv, avhenger helt av hvilket fraktselskap/speditør selger benytter), og det gjør i alle fall at småhandling fort blir ugunstig. Alternativt skal det vel være mulig å fortolle selv, men jeg har ikke forhørt meg med f.eks. Posten hvordan dette eventuelt vil slå ut på et fortollingsgebyr fra dem (de tar vel gjerne betalt for lagring og ekspedering av sendingen...). AdventureXpert sine forsendelser blir vel fraktet av Posten her i landet, og da er det vel prisene fra Posten her som gjelder. Antar at man ender opp med 45, 75 eller 270 kr pluss 150 kr i så fall, avhengig av verdien på forsendelsen. Det er i grunn litt synd, særlig ettersom AdventureXpert har et bedre utvalg på en del plastkomponenter og sytråd enn f.eks. ExtremeTextil. Oppdatering: AdventureXpert har sagt at de sannsynligvis blir nødt til å registrere seg på sikt, men at det ikke er noe de vil gjøre med det første. Så da er det håp, i alle fall. Endret 4. mars av Måssåbjønn 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syntetiskjungel Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Hei! Har noen funnet en plass som selger Alpha Direct og / eller octa? Discovery Fabrics har en del, men jeg vil gjerne unngå tollgebyr om det er mulig. Ser at Extremtextil kun har veldig tjukke varianter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.