Fjellberta Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Hei, jeg tenker å kjøpe truger til barna mine på 7 (snart og 12. Nå vurderer jeg veldig hvilken type jeg skal velge. Enda noe til 12 åringen som er stor for alderen og vil kunne bruke de jeg kjøper en god stund, men 7 åringen må jeg beregne å kjøpe nye til innen relativt kort tid. Skal jeg kjøpe dyre TUBBS, Atlas eller andre lignende eller skal jeg gå for en enkel hyttetruge til en billig penge? Bakdelen med hyttetrugene er vel at de ikke har leddet hælkappe, og det ser jeg for meg fort kan bli litt kjipt å gå med? Vi bruker truger (og ski) til og fra hytta, mens vi er på hytta for små fjellturer i området og for moro hjemme der vi bor (vi bor rett ved en stor park). Begge ungene har brukt truger før, men da lånetruger. Minstejenta barne TUBBS uten leddet hælkappe, mens eldstejenta brukte mine med leddet hælkappe. Tenkte å kjøpe 21 og 25 tommer........ Noen som har erfaring med bruk av truger og barn som kan tipse meg? Siter
qwer993 Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Hyttetrugene på xxl fungerer bra til barn. Sønnen min har brukt dem fra han var seks eller syv. Fås innimellom ned i 200kr. Siter
Fisketryne Skrevet 26. desember 2013 Skrevet 26. desember 2013 21" kan være i største laget for en 7-åring, men med litt erfaring kan det gå .Minstemann går vel sjelden først og brøyter og klarer seg godt med noe fra 16" til 19". Viktig at bindingene passer godt til de aktuelle skoene, vil tro de fleste voksentruger passer dårlig. Ta med skoene som brukes til "trugebutikken". Siter
entropy Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Kjøp verts.com sine. Fenomenale å klatre med, fungerer greit på flata for voksne. Truger som vil vare lenge og som er relativt rimelige Siter
Fisketryne Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Sjekket verts.com Er ikke mye info der, men mange fine filmer. Fant derimot noen bilder på facebook, disse "trugene" ser ganske primitive ut. Mulig de fungerer til klatring som vist av brettkjørerne, men er ikke noe jeg vil anbefale til lengre trugeturer i dyp snø. Siter
entropy Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 De er nok ikke noe å gå langt på for voksne, men for barn og ungdom tror jeg de er fenomenale. En kamerat brukte disse i Myrkdalen (ekstremvær-helgen nå for litt siden) med puddersnø til låret uten noe problemer. Dette er da en voksen på 85 kg. Jeg har fått hentelapp fra posten på mine nå. Min bruk er helt klart oppover. Men jeg kan skrive mer om disse når jeg har fått prøvd dem. Et annet alternativ er. http://www.fimbulvetr.no/ Dyre, men trolig svært bra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.