reven Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har lenge gått rundt med denne ideen i hodet, men har aldri prøvd det ut selv. Den går som følger: to mann med hver sin fiskestand hvor snørene er knytt i sammen med for eksempel et par fluer knytt på. Den ene har bremsen på løst mens den andre sveiver inn, og motsatt når en når land. På denne måten kan man avfiske små vann og tjærn.... Ha synes dere? Noen som har prøvd? -reven 1 Siter
Gjest Pikachu Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Metoden er vel ikke akkurat nymoderne. Ho bestemor brukte å fiske på det viset i Reisaelva i sine unge dager, det gav uttelling i form av en laks på 10 kg! De knøt på flere fluer på begge snørene og koblet snørene i hop med en tynn taum, som slet av når fisken tok i. Så gikk de på hver si side av elva og fisket sånn som du beskrev. Siter
Dag G - Evje Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Høres ut som noen revestreker her jeg ligger ved bålet under noe så skjeldent som en fullmåne, men sikkert effektivt som matauk. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4 Siter
reven Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Skrevet 14. desember 2013 Fikk nå luftet ideen i alle fall. Alt må jo prøves, selv om det er revestreker Siter
+TomasF Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Man kan bruke oter. http://www.klikk.no/produkthjemmesider/vimenn/friluft/article489786.ece Siter
Hege P. Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Testet sammen med min far over et lite fjellvann med småørret for mange år siden. Funket helt glimrende! Siter
Lompa Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Mange som har hatt den ideen før. For eksempel å trekke fluer fren og tilbake over ei elv. Har vært beskrevet i Villmarlsiv bla.. Siter
barbarossa Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 En velkjent og mye brukt metode som gir store fangster under de rette forholdene. Men vær oppmerksom på at grunneiere sjelden setter pris på denne metoden. Vet ikke om det offisielt er noen regler på dette, men her i området er det vel underforstått at der det ikke er lov med oter er dette heller ikke lov. Står presisert på en del fiskekort at oter og kompisline ikke er lov. Siter
Elvegris Skrevet 29. desember 2013 Skrevet 29. desember 2013 Mente jeg har sett en videosnutt av dette...fant den til slutt: http://ut.no/artikkel/1.7802191 Ser jo rett så bra ut. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.