Knut-Erik Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Hei, noen som vet om det er for mye snø til å ta seg en helgetur til fots i Nordmarka (fra Hakadal) nå? Noen har snakket om skiføre på skogsbilveier ved Movatn-området, men er det fortsatt mulig å ta seg frem på blåsti? Bor et stykke sør for byen, så lokalområdet mitt er neppe representativt for forholdene lenger nord. Siter
Blackbrrd Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Vet ikke hvordan det er i nordmarka, men i Kongsberg, så hadde jeg fint gått til fots på stier. Det er 10-20cm snø her, men den er lett og fin. Gamasjer for å unngå snø i skoen er nok et pluss. Siter
tronn Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Tviler på at det er problematisk å gå ute nå. Men gamasjer er nok fint ja. Jeg regner med å ta en tur i helgen Siter
eirikw Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Føret blir nok raskt dårligere i høyden nå. På Kongsberg er det -1,4 i bunnen av skiheisen og + 7,2 på toppen! Med så tynt snølag forsvinner skimulighetene fort. EirikW Siter
borgern Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Er vel ikke mer enn 10-15cm snø i marka stort sett. Veldig får steder man har kjørt opp noe skiløyper hvertfall. Da er det mest på vann. Så det bør være fint å gå til fots. Fra Hakadal og opp mot Elvann/Langvann brøytes vel veien så vidt jeg husker. Gikk en liten skitur i går kveld i Oslomarka. Ok forhold, var kjørt med scooter og glattebrett. Men med mildvær holder det neppe lenge. Siter
Blackbrrd Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Det skal sies at værmeldingen har konsekvent meldt 4-5 grader for varmt i Kongsberg i det siste, så her er det fortsatt snø på trærne og "nysnø", ettersom det har vært minusgrader hele tida. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.