Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke ønsker har dere til jul?


FjellDude

Anbefalte innlegg

Jeg blir egentlig litt misunnelig.

Alle (neste) på min alder i Norge, og som har jobbet hele tiden, har stort sett en slik økonomi at de har dobbelt av det de trenger, og alt de ønsker seg. Dette gjelder i hvert fall meg.

Det handler selvsagt litt om prioritering, men for meg er det turutstyr som gjelder.

Det er vanskelig å finne noe jeg virkelig ønsker meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Alle (neste) på min alder i Norge, og som har jobbet hele tiden, har stort sett en slik økonomi at de har dobbelt av det de trenger, .....

....Det er vanskelig å finne noe jeg virkelig ønsker meg.

Synes du tar opp noen viktige tanker.

Jeg har fått mange (jule-)gaver oppgjennom som har vært helt ubrukelige, eller... jeg har i alle fall aldri brukt de en eneste gang. Ting som egentlig er kjøpt i god mening, men til en som har det jeg trenger allerede. Og jeg klarer meg fint uten "alt".

 

En annen ting er "dobbelt av det de trenger..:"; jeg tar meg av og til i det selv at jeg ønsker meg eller erstatter nærmest fullgodt utstyr kun fordi det er kommet noe nytt. Eller ønsker meg dibbedutter jeg godt klarer meg uten. Boden min kan sikkert renses for 2/3 av innholdet, og da hadde jeg antagelig likevel sittet igjen med et godt utvalg av alt det jeg egentlig  trenger. 

Jeg kan forresten ikke huske en eneste tur hvor det var utstyret i seg selv som gjorde turen så spesielt minneverdig.

 

For noen (og sikkert meg selv også) kan av og til ønskene rundt utstyr ta fokus vekk fra selve Turen.

Ønskene om flere ting blir kanskje egentlig bare substitutter for de turene vi ønsker oss, men ikke får gjennomført.

Istedet vokser utstyrshaugen i boden....     

 

Ganske offtopic, beklager, men tankene kom bare etter å ha lest innlegget til REJOHN  :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raggsokk

Nasjonalbiblioteket har lagt ut en mengde bøker tilgjengelig for e-lesing fra norske ip-adresser.

http://www.nb.no/nbsok/search?page=0&menuOpen=false&instant=true&action=search&currentHit=-1&searchString=helge%20ingstad

 

God jul!

 

Takk for tipset @graham!

Selvfølgelig foretrukket å ha den fysiske boka, men nå får jeg i hvert fall lest de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp en fin julepresang fra Chile.

Ikke akurat friluftsutstyr, men i ca. 18 år har jeg sponset en gutt som har bodd i et hus / familie drevet av SOS Barnebyer.

Årets julekort fortalte at denne gutten nå hadde fått seg fast jobb og hadde flyttet inn i egen leilighet.

Så kan jeg glede meg over at mine penger har vert med på å berge et menneske fra et liv i elendighet på gaten et sted i Chile.

En fin julepresang synes i hvert fall jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kunne jeg godt tenke meg et par nye høytalere til kjellerstua mi. Jeg er en av dem som sverger til vinyl og etter en solid oppgradering av diverse elektriske komponenter så må jeg innse at mine syttitalls høytalere kommer noe til kort.

Min kjellerstue har vinduer helt ned til gulvet og når jeg sitter her så ser jeg innseilingen til Stavanger og bakenfor ser jeg fjellene innover mot Ryfylkeheiene som nå begynner å bli hvite.

God musikk og denne utsikten erstatter ikke en god fjelltur, men tankene farer lett langt til fjells og det er som valium på et stresset sinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.