Gå til innhold
  • Bli medlem

I stormens øye


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Stormene i det siste har satt en demper på utelivet.

Men nå er ikke november desember gode turmåneder.

For ustabilt vær og føre på disse kanter.

Det holder med dagsturer og en og annen bålnatt nå.

Det blir helst dagsturer på meg også, men tror at jeg muligens har godt av å trappe ned litt i en periode. Det kan virke som om det blir tyngre og tyngre etter som årene går å holde tempo og antall turer oppe hele året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helst dagsturer på meg også, men tror at jeg muligens har godt av å trappe ned litt i en periode. Det kan virke som om det blir tyngre og tyngre etter som årene går å holde tempo og antall turer oppe hele året.

 

Blir veldig offtopic dette. Men trener du noe styrketrening utenom? Gåturer i fjellet er jo veldig bra trening for kondisjon og utholdenhet, men gir lite for musklene og styrken. Er mye forskning som viser at styrketrening forsinker muskelreduksjonen etter vi passerer 40 år slik at en kan holde seg sprek mye lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig offtopic dette. Men trener du noe styrketrening utenom? Gåturer i fjellet er jo veldig bra trening for kondisjon og utholdenhet, men gir lite for musklene og styrken. Er mye forskning som viser at styrketrening forsinker muskelreduksjonen etter vi passerer 40 år slik at en kan holde seg sprek mye lengre.

40 år er passert med meget god margin.

Og jeg trener styrke.

Problemet er at muskler er tungt, og skal trekkes opp alle bakkene.

(Svært OT, men.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.