Oddbjørn Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 Tenkte å ta 7-nuters turen i dag, men da kartappen trøblet litt i starten så valgte jeg feil startvei og mistet den første toppen under Vassfjellet. Skjønte fort at dette kom til å bli en våt tur, mye vann og gjørme på stiene etter regnværet de siste dagene. God utsikt mot sandnes på vei opp mot Vassfjellet Fra toppen av Vassfjellet er det panoramautsikt mot Sandnes og Stavanger. På vei opp mot Lutsifjellet En av vardene på Lutsifjellet, i følge kartet er det ikke denne som er høyeste punkt Varden på Bjørndalsfjellet. Blåste skikkelig kraftig oppå her i dag og nesten vanskelig å gå mot vinden. Turen videre gikk over Fjogstadnuten og så opp på Dalsnuten. Gramstadnuten droppet jeg da det begynte å bli mørkt når jeg var på vei ned fra Dalsnuten og fordi kneet trøblet litt. Obligatorisk utsiktsbilde fra Dalsnuten Ruten jeg gikk Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 3 Siter
REJOHN Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 En god tur, det der. Bra vær og ikke nedbør gjør det lettere. Vi kunne se bort på ditt turområde fra Lifjell 1 Siter
Kjell Iver Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 Jeg la det inn på turkartet Ser det er flere turer som er registrert på forumet fra samme området - trodde det var en hvit flekk, men den gang ei. Bra tur - sommersesong hele året der i forhold til mange andre steder i landet. 1 Siter
Oddbjørn Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Skrevet 2. desember 2013 En god tur, det der. Bra vær og ikke nedbør gjør det lettere. Vi kunne se bort på ditt turområde fra Lifjell Ble langt nok ihvertfall, men savner høyfjellet. Blir så fort gåen i knærne når det blir så mye opp og ned som det blir på slike turer. Jeg la det inn på turkartet Ser det er flere turer som er registrert på forumet fra samme området - trodde det var en hvit flekk, men den gang ei. Bra tur - sommersesong hele året der i forhold til mange andre steder i landet. Trodde jeg hadde tagget det opp selv, men mulig det ikke ble lagret rett? Pleier være 2-3 måneder her også med is og litt snø, har ihvertfall vært det de siste 3-4 årene så vinteren kommer nok til Stavanger og Sandnes også, men klager uansett ikke på å kunne ta fram skiene istedenfor. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.