Gå til innhold
  • Bli medlem

Satelittelefon - Noen spørsmål


Abnorm

Anbefalte innlegg

Jeg har lite kjennskap til satelittelefon, derfor har jeg noen spørsmål:

(Vurderer å leie en Iridium Extreme 9575)

 

1. Når man leier en satelittelefon, bruker man da et "kontantkort"?

2. Hva skjer med restrerende ringe minutter som ikke ble benyttet?

3. Koster det å motta samtaler (noen ringer til meg), og/eller hva vil det koste å ringe til en satelittelefon?

4. Vil en Iridium Extrem 9575 erstatte en Spot Satellite GPS Messenger. (Sende sos melding, tracke ruten osv.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For Iridium er det mulig å kjøpe et vist antall ringeminutter (pre-paid), eller normalt abbonement.

 

For en utleietelefon vil jeg tro at du fikk med "kontantkort" og betalte for bruken.

 

Jeg har aldri mottatt noen samtale på min telefon. Den må være på og du må være ute for at det skal være mulig å motta samtale, men jeg TROR ikke det koster noe for inngående samtaler. Det er den som ringer som betaler.

 

Fra min telefon er det ikke mulig å sende meldinger av same type som SPOT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har betalt ca 270,- pr måned + ca 7,50 pr minutt for samtaler i fast abonnement tidligere. Datatrafikk koster i tillegg med egne priser. Det er ganske dyrt...  Vet også at det finnes en kontantkortordning som kostet ca kr 1100-1200 pr måned for 2-3 år siden, med en begrenset brukstid på ca en time (tror jeg). Vil du ha nødfunksjonen på Extreme (sende posisjonsdata med nødknappen), tror jeg dette krever et dyrere abonnement i tillegg.

 

Noe som er viktig å være klar over er at kortnummer og nødnummerne (f.eks.110-112-113) ikke fungerer med satelittelefon, så dersom telefonen er med for sikkerhet er det lurt å laminere en liten telefonnummerliste med fullstendige direktenummerne til nødvendige nødsentraler, politi, sykehus, osv.

Cathrine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.