Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å holde salt tørt på tur, og dermed blir det store dotter som strøs med fingrene over maten. 

Blir med andre ord sporadisk salting, med annenhver munnfull veeeeldig salt.

Har prøvd original saltbeholder, og i år kjøpt en Light My Fire trekantet sak, med samme resultat.

Pepper er ingen problem, det holder seg tørt.

Noen gode tips?

Annonse
Skrevet

jeg bruker en gammeldags transparent filmboks (fujifilm tror jeg) til salt, den er ganske luft-tett. Ellers tåler ukvernet salt mye mer fuktighet en fint salt, om du orker å dra på en kvern.

Skrevet

Hei. Jeg bruker ei lita Superplastflaske med skrukork, den er vanntett. Eller var det et kjempetips det med ris, fungerer vel på samme måte som disse Silcagel-pakkene i el-nikkpakker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror riskorn i saltbøssa er den vanligste og enkleste løsningen. Ser det ofte på cafeer i utlandet, men ikke så ofte her i landet.

• Liker 1
Skrevet

Putt litt riskorn (ukokt ris) opp i salt boksen, så holder det seg tørt   ;-)

Nå har jeg endelig fått svar på hvorfor besteforeldrene mine alltid brukte riskorn i saltbøssa. Mener å ha sett det andre steder også. 

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.