Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke topper? (Storskrymten på Dovrefjell)


Gjest

Anbefalte innlegg

Denne linken viser til et bilde jeg tok fra toppen av Storskrymten på Dovrefjell i juni i fjor. Jeg lurer fælt på hvilke topper jeg har fått med. Retningen bildet er tatt i er vel nordvest til nord-nordvest. De to lengst til høyre mistenker jeg for å være Neådalssnota og Snota. Stemmer det?

Fjellene på begge sider av Sunndalen kommer vel godt frem. Er den lengst til venstre med mye snø og litt flat topp kanskje Storkalken?

http://www.stud.ntnu.no/~thomasau/storskrymten.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg når det gjelder Neådalsnota og Snota. De andre klarer jeg ikke.

Legger ved et par bilder fra hhv. 29.07 og 17.07 i fjor. Det første er tatt fra Storskrymten og det andre fra Midttoppen på Snøhetta. Disse viser deler av det samme området samtidig som det fra Snøhetta også viser Storskrymten.

post-474-133474398251_thumb.jpg

post-474-133474398258_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store mørke massivet ca 1/4 fra bildets venstre kant og med et dypt dalsøkk (Giklingdalen) til høyre, er Trolla/Skarfjell-massivet i Innerdalen. På andre siden av nevnte dalsøkk har du Såtbakkollen (elendig navn) eller Toga som det visst nå heter. Det store hvite massivet til venstre for Trolla må være Kongekrona/Dronningkrona-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant!

Takk skal dere ha.

Jeg skal prøve å få til en topptur i Sunndalsfjellene i høst. Noen som vet ca. hvor lang tid det tar å kjøre fra Trondheim til et høvelig utgangspunkt for tur til f.eks Storkalken eller Trolla? Og den der Trolla, er den oppnåelig uten klatring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.