Gå til innhold
  • Bli medlem

Dermizax m/ull


Balle

Anbefalte innlegg

Annonse

"Materiale: 58% ull, 367% polyamid" - Imponerende! Derfor den er så dyr?  :neutral: 

Med så mye polyamid er det ikke rart det blir dyrt.... selv har jeg ikke råd til plagg med mer enn 30 % polyamid. :smile:

Dersom det, mot formodning, skulle være en tastefeil, at det enten er 36 eller 37 % polyamid så lurer jeg på hva de siste 3-4 % er. Gull eller platina?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye polyamid er det ikke rart det blir dyrt.... selv har jeg ikke råd til plagg med mer enn 30 % polyamid. :smile:

 

Jeg har heller ikke råd til mer enn det.

Også vil jeg legge til at man skal være varsom med så høye polyamid verdier da langtidseffektene enda ikke er fullt ut kartlagt.

Folkehelseinstituttet har utstedt en generell advarsel hvor de advarer mot overdreven bruk av ett enekelt produkt da det fort kan lede til misbruk med de påfølgende sosiale og eller medisinske følger dette kan få. De skriver også noe om nyre- og lever skader, men det tror jeg ikke er relevant i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange typiske lørdagskveldinnlegg :-P

Da jeg startet mitt livsløp med membranklær, var det å bruke ull, fleece eller bomull under aktivitet fy-fy. Det var "superundertøy" helst netting som var det beste. "Unarmed to the South Pole" (lurer fremdeles på om det var "armless" de mente), brukte utelukkende nettingundertøy i kunstfiber. Ett lag ned til -20, deretter ett lag til pr. -10. (tror jeg.) Teorien bak er jo å holde damptrykket mot membranen så høyt som mulig, å gå med en våt sau på ryggen, vil jeg tro demper denne effekten noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best liker jeg Etaproof / Ventile (tettvevd bomull) som ytterst lag vinterstid, så evt ull som mellomlag og finere vevd ull. Evt jakke med Primaloft / dun ved stopp/leir... Tror nok jakken som trådstarter nevnte i begynnelsen er en jakke for gutta i slalombakken ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.