Gå til innhold
  • Bli medlem
Forumet blir oppgradert i kveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger nye skistøvler til den kalde årstiden vi nå går inn.  

Er det noen som har erfaringer med Alfa Gaiter BC GTX?

http://www.alfa.no/index.php?option=com_k2&view=item&id=53:gaiter-bc-gtx&Itemid=294

Kondens?

Hvordan er de å tørke?

Er det komplisert å ta av, og ta på gamasjen?

Hvordan er de å gå i? (bevegelighet)

De blir nok for varme, fra mars og utover, men til det har jeg andre sko

Annonse
Gjest gammeltbrukernavn111
Skrevet

Jeg har aldri prøvd dem selv, men har kikket litt på dem. Ser for meg at det vel må bli fryktelig mye kondens og dermed vått langs leggene etter noen timer på tur? Selv foretrekker jeg vanlige bomullsgamasjer.

Skrevet

Har omtrent den samme støvelen (North Pole GTX) og er meget fornøyd.

Utrolig komfortabel sko som er meget bevegelig.

Skoene er romslige, så jeg valgte å kun gå opp ett nummer i forhold til min vanlige størrelse.

Jeg har nå god plass til: (fra innerst til ytterst)

Smartwool Jiking Liner Crew

Rab VB (Dampsperre)

Smartwool Mountaineering XHeavy Crew

Helly Hansen Polarsokk

Dropper du f.eks polarsokken, vil jeg kanskje tro at det holder med din vanlige størrelse på skoen.

Gamasjen sitter fast i selve skoen og kan ikke tas av.

Selve gamasjen er laget i mykt stoff, så den bretter du helt ned mens du tar på skoen (meget lett).

Den er luftig/puster, så kondens er ikke eksisterende (egen erfaring).

Har inntrykk av at skoen tørker raskt.

Svetter du mye og beveger deg utendørs i flere dager uten mulighet for skift eller tørking, vil jeg anbefale deg en dampsperresokk i tillegg. Dette gjelder uansett hvilken sko du bruker. Dette for å hindre at sokken som skal holde deg varm, blir fuktig og mister sin isolasjonsegenskap.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har omtrent den samme støvelen (North Pole GTX) og er meget fornøyd.

Utrolig komfortabel sko som er meget bevegelig.

Skoene er romslige, så jeg valgte å kun gå opp ett nummer i forhold til min vanlige størrelse.

Jeg har nå god plass til: (fra innerst til ytterst)

Smartwool Jiking Liner Crew

Rab VB (Dampsperre)

Smartwool Mountaineering XHeavy Crew

Helly Hansen Polarsokk

Dropper du f.eks polarsokken, vil jeg kanskje tro at det holder med din vanlige størrelse på skoen.

Gamasjen sitter fast i selve skoen og kan ikke tas av.

Selve gamasjen er laget i mykt stoff, så den bretter du helt ned mens du tar på skoen (meget lett).

Den er luftig/puster, så kondens er ikke eksisterende (egen erfaring).

Har inntrykk av at skoen tørker raskt.

Svetter du mye og beveger deg utendørs i flere dager uten mulighet for skift eller tørking, vil jeg anbefale deg en dampsperresokk i tillegg. Dette gjelder uansett hvilken sko du bruker. Dette for å hindre at sokken som skal holde deg varm, blir fuktig og mister sin isolasjonsegenskap.

Heisan, og takk for svar! Og de svaret ditt gjorde at jeg i morgen drar på sportn og,,, kjøper....

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.