Gå til innhold
  • Bli medlem

Diskusjon ang. røverkjøp og gode tilbud

zimwalker

Anbefalte innlegg

At tilbudene kommer med flere betingelser er vel en utvikling som måtte komme.
I etterdønningene av Corona-bakrusen har bransjen kjørt ett utrettelig tilbudskappløp for å få ned varebeholdningen, med det resultat at vi forbrukere har blitt vant til at det er tilbud og kampanjer hele tiden, så nesten ingen handler noe til "vanlig" pris lenger.

Nå som de fleste har fått varelagrene under kontroll, er det ikke noe som MÅ ut lenger, så "tilbudene" vi ser nå er en tilpasning til de nye forbrukervanene som bransjen selv, ironisk nok, har skylden for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sneakyowl skrev (3 timer siden):

Ikke velg med ting man ikke har behov for :) - Bruk heller anledningen til å slenge med en gassboks, primusbensin eller en Real Turmat (det er flere som ikke er fjellsportpris).

Jeg slenger ofte med en sluk eller et par sokker når det er krav om to produkter, eller jeg mangler noen kroner til fri frakt, men i denne LØP30-kampanjen må det være løpeprodukter (sko, sekk eller lykter). Kjøpte ikke noe denne gangen. Hadde fort kjøpt skoene, hadde det ikke vært for at herreskoene var merket med milrab-pris (er riktignok 1000 kr billigere enn dameskoene). 

Endret av ingen87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (5 timer siden):

vudere å sy hull underbuksa.

Kremt 😉 der kjente jeg meg truffet hehe. Har gjort det mer enn en gang.
Forsøker å fikse alt jeg kan og få ting til å leve så lenge det kan.
Bevist når jeg handler på at det skal være solide, robuste greier.

La faktisk opp bestilling på denne boka i dag i det lokale biblioteket (selvfølgelig: https://www.ark.no/produkt/boker/dokumentar-og-faktaboker/kan-det-fikses-9788243015661
Bruker biblioteket mer og mer kontra før hvor jeg kjøpte alt. Billigere og mer bærekraftig. Gode bøker som jeg ser jeg kan få mye glede av ønsker jeg meg til bursdag og jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, GrendelRaptor8 said:

La faktisk opp bestilling på denne boka i dag i det lokale biblioteket (selvfølgelig: https://www.ark.no/produkt/boker/dokumentar-og-faktaboker/kan-det-fikses-9788243015661
Bruker biblioteket mer og mer kontra før hvor jeg kjøpte alt. Billigere og mer bærekraftig. Gode bøker som jeg ser jeg kan få mye glede av ønsker jeg meg til bursdag og jul.

Når vi er inne på biblioteker, du får mest trolig tilgang til en drøss med aviser og magasiner (via Pressreader) også igjennom biblioteket ditt.

Her et eksempel på magasiner, i kaegorien "utendørs":

image.thumb.png.aa6f9fa99e4b7f8d2d083bbfade8b430.png

Beklager om det ble OT.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (På 30.10.2024 den 14.45):

Det har du rett i. Det bidrar til overkonsum. Vi kjøper mer enn vi trenger/tenkte, kort sagt vi sløser og bidrar til klimakrisen. Det bidrar også til at man mister troen. Skal ikke nevne Fjellsport med navn, men ... Fjellsport!!
Når man endelig får en rabattkode der, så ender man opp med å kunne velge mellom to varer. Alle andre varer var enten unntatt, basert på merkenavn (som Hilleberg) eller kategori (som elektronikk), eller allerede nedsatt med en (lavere!!) rabattprosent enn rabattkoden din viser, eller de er merket med "Fjellsport pris". Og er du først så heldig å finne noe der som ikke faller under noen av de mange unntakene, så kan du banne på at varen befinner seg i den andre kategorien som utgjøre en stor andel av "utvalget" hos Fjellsport - nemlig kategorien UTSOLGT.

Enig med deg. Har handlet veldig mye på Fjellsport oppgjennom årene, men nå begynner de å irritere meg. Det kommer nesten daglig eposter som skal lokke meg til å kjøpe noe, rabatter på den ene eller andre måten. Og som du sier, det er alltid en hake ved det hele, med masse merker som ikke gjelder i tilbudet. Har også merket at de stadig er utsolgt for ting man sitter og vurderer. Egentlig så har man alt av turutstyr man trenger, så jeg tenker meg skikkelig om dersom jeg plutselig får lyst på noe. Trenger man det egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.