Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Annonse
Skrevet
ingen87 skrev (På 27.1.2025 den 19.40):

Nekter å tro det! Får lyst til å teste en tik kveldsmat! 😅 Jaja, jeg har i det minste sikret julegaver til hele familien 😅

Bryggekar skrev (På 27.1.2025 den 21.19):

Vi gleder oss til rapporten når du har smakt.

IMG_8076.thumb.jpeg.7a16db3299339227ad765fdd2b5d5800.jpeg
@ingen87 Har du smakt ? 

• Hehe 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

3 hours ago, Henri.L said:

Helsport Fjellheimen Superlight 3 Camp Blå, tunneltelt, nedsatt 4000.kr.

https://www.xxl.no/helsport-fjellheimen-superlight-3-camp-bla-tunneltelt-bla/p/1150853_1_Style

Haha, er litt morsomt når man ser på prishistorikken på slike produkter. Stakkars de som kjøper det til fullpris. Dette er i grunn hvorfro jeg ikke lenger handler på XXL (til fullpris), jojobutikk.

image.png.2d0aaa00fa3dc6813a903c0a1570add8.png

• Liker 2
Skrevet
TorbjørnJ skrev (20 timer siden):

Haha, er litt morsomt når man ser på prishistorikken på slike produkter. Stakkars de som kjøper det til fullpris. Dette er i grunn hvorfro jeg ikke lenger handler på XXL (til fullpris), jojobutikk.

image.png.2d0aaa00fa3dc6813a903c0a1570add8.png

Ja, både XXL og Fjellsport er butikker der jeg kun handler på tilbud. Alt kommer før eller siden på salg.

• Liker 2
Skrevet
27 minutes ago, Bryggekar said:

Ja, både XXL og Fjellsport er butikker der jeg kun handler på tilbud. Alt kommer før eller siden på salg.

Jeg kan egentlig ikke forstå at slikt lønner seg i 2025 - men det er vel for mange dumme sauer der ute som lar seg lokke med et eller annet tilbud.

• Liker 2
Skrevet

Det er en reportasje i vg i dag om google sin pris-setting som gjør at man får egen tilbudspris ut i fra søket man har gjort. Link
Plutselig er det slik at man får rabatt ut i fra søket i nettleser. 
Jeg har ikke sett eksempler på det når det gjelder friluftsutstyr men tipper det vil komme her også. Noen som har testet?

Har sett eksempler på dette når det gjelder hvitevarer-der er søk i google medførte 10% lavere pris enn om jeg brukte en inkognito nettleser.

• Liker 1
Skrevet
19 minutes ago, Kjell Iver said:

Det er en reportasje i vg i dag om google sin pris-setting som gjør at man får egen tilbudspris ut i fra søket man har gjort. Link
Plutselig er det slik at man får rabatt ut i fra søket i nettleser. 
Jeg har ikke sett eksempler på det når det gjelder friluftsutstyr men tipper det vil komme her også. Noen som har testet?

Har sett eksempler på dette når det gjelder hvitevarer-der er søk i google medførte 10% lavere pris enn om jeg brukte en inkognito nettleser.

Er vel i grunn vanskelig å vite når det er tilfelle, eller ikke, det eneste som det egentlig forteller oss er at det inntil videre kan være lurt å gjøre et google søk.

Det er vel også noen vesentlig spørsmål ang. lovligheten ved dette, men det er noe butikkene må ta, ikke mye vi kan gjøre som forbrukere. Men jeg tenker det er svært uheldig når det gir google enda mer markedsmakt.

Skrevet

13 hours ago, Gabs88 said:

https://www.dustin.no/product/5011179238/yeti-500x-portable-power-station

https://www.computersalg.no/i/7157459/goal-zero-yeti-1500x-svart-sølv-universell-lithium-nickel-manganese-cobalt-oxide-linmc-dc-solar-usb-1516-wh-3500-w/?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adtraction&at_gd=E7E5FC2985D5C7FD60AA97C95BCB0626D8805008

Skal ikke påstå jeg vet hva som skjer i markedet men det er noen helt sinnsyke priser på Goal Zero Yeti kraftstasjoner for tiden. De er kjent for god kvalitet og dette er priser som ligger langt under det man ser fra konkurrentene.

2000 kroner for 500x og 6000 kr for 1500X er priser som tidligere var helt uhørt. Som jeg nevnte i en annen tråd, prisene for 2 år siden var 24000 kroner for 1500X og 500X pleide vel å være 10000.

Med fare for å repetere meg selv, 500x: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5348687#statistics - jeg ser en stadig synkende pris og 2500,- er mer eller mindre normalen. Dustin sitter med 38 stk på lager, skal de ha sjans til å selge må de nesten senke prisen. 

I grunn samme sak med 1500x - dropper stadig i pris - virker som produktene har vært ute i over 5 år så mulig det er nye modeller (som gjør 99% det samme) på vei?

PS: Linken til går til bedrift-siden av dustin som har pris uten mva.

Skrevet (endret)
1 hour ago, TorbjørnJ said:

PS: Linken til går til bedrift-siden av dustin som har pris uten mva.

Ahh, da blir det billigere hos Computersalg som hadde den for 2250 inkl. mva. :)

Jeg er forøvrig helt enig i at det sannsynligvis er nye modeller på vei.

Men årsaken til at jeg anser tilbudet som solid er at Goal Zero Yeti serien er regnet som god i utgangspunktet, det er mange tilsvarende kraftstasjoner som feks blir overopphetet når du bruker de med oppgitt belastning, denne har svært gode reviews og klarer faktisk å levere strømmen den lover.

Samtidig så kan man sammenligne 1500 Wh batteriet med det som blir levert av andre leverandører av kraftstasjoner, og hvis du feks skal ha 1500 Wh fra Ecoflow (et annet annerkjent merke innen kraftstasjoner) så må du ut med 11000 kroner. Altså dobbel pris.

Og med kraftstasjoner så er det i all hovedsak to ting som er viktige (i alle fall for meg):

1. Hvor mange Watt-timer kan den levere. (Opp i mot pris)

2. Klarer den faktisk å levere den oppgitte strømstyrken over tid.

1500X ligger som nevnt i toppsjiktet på begge. Så jeg føler meg veldig trygg på at dette er et godt kjøp. 

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Skrevet
On 3/8/2025 at 2:25 PM, TorbjørnJ said:

Jeg kan egentlig ikke forstå at slikt lønner seg i 2025 - men det er vel for mange dumme sauer der ute som lar seg lokke med et eller annet tilbud.

Det er jo ikke alltid man har tid til å vente så lenge da – og man vet jo sjelden akkurat hvor lenge det er til neste gang. Jeg er i den situasjonen akkurat nå, med Fjellsport. De har noe der jeg skal ha, men det koster nå dobbelt så mye som i fjor, fordi det da var på tilbud.

På ett eller annet tidspunkt blir det for sent for meg, og jeg kan bli nødt til å kjøpe det før det kommer til halv pris igjen, selv om jeg skjønner at det kommer til å skje.

Så kan jeg selvfølgelig bruke en kode som de også har til stadighet, bare med litt mindre rabatt. For min del blir det i så fall nok heller handlet fra en annen butikk, som har ligget på en jevn pris imellom full og halv pris hos Fjellsport.

Skrevet
28 minutes ago, Miamaria said:

Det er jo ikke alltid man har tid til å vente så lenge da – og man vet jo sjelden akkurat hvor lenge det er til neste gang. Jeg er i den situasjonen akkurat nå, med Fjellsport. De har noe der jeg skal ha, men det koster nå dobbelt så mye som i fjor, fordi det da var på tilbud.

På ett eller annet tidspunkt blir det for sent for meg, og jeg kan bli nødt til å kjøpe det før det kommer til halv pris igjen, selv om jeg skjønner at det kommer til å skje.

Så kan jeg selvfølgelig bruke en kode som de også har til stadighet, bare med litt mindre rabatt. For min del blir det i så fall nok heller handlet fra en annen butikk, som har ligget på en jevn pris imellom full og halv pris hos Fjellsport.

For info, forumet trenger støttemedlemmer, det koster ikke mye i året og hjelpe til litt. Men en av de fordelene Fjellforums støttemedlemmer har er en avtale med Fjellsport som gir rabattkode på 20%. Det er ikke helt på nivå med 30% koden deres, men Fjellforum sin kode fungerer til gjengjeld på en god del produkter, som feks Hilleberg telt hvor Fjellsport sine normale rabattkoder ikke fungerer.

Kanskje ikke relevant når du ser etter en 50% rabatt, men allikevel et lite tips. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.