Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutes ago, aico said:

Jeg kjente litt på den skepsisen selv. Og hadde nok ikke brukt penger jeg ikke har råd til å avskrive.
Nå ser det ut som de satser på å være seriøse i sluttspurten også. Jeg fikk iaf. utsendingsbekreftelse i dag tidlig, og varsel fra Posten om samme. Det gjenstår å se om jeg faktisk får det jeg bestilte eller om jeg bare får en pakke med isoporkuler og ett festlig Joker Nord-sitat, men så langt lover det godt

Om du ikke mottar varen kan du reklamere til banken.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte noe til en packraft fra packraftnorge, men fikk bare halvparten av varen. Har sendt tre mailer til dem uten å få svar. Så det kan være vanskelig hvis det skulle være mangel med en vare. Ble heldigvis betalt med klarna, så det er rapportert inn der og betaling er stoppet til de evnt. får svar. Men generelt vil man vel miste garanti og reklamasjonsrett hos selger når de er konkurs, så da må man vel rette det mot importør, hvis den ikke er den samme.

Skrevet
Kjell Iver skrev (4 timer siden):

Ser jeg/vi linker til et par butikker som har opphørssalg- backpackinglight og en packraft butikk. Ser på thrustpilot at det er en del negative tilbakemeldinger på den ene i hvert fall. 
La merke til at den ene butikken solgte luftvifter nedsatt til 199,- mens den andre tok fullpris f.eks og ble litt usikker på om det er lurt å bestille og betale der.
Bare en heads up og litt sunn skepsis - kan det være en risiko med forhåndsbetaling når de allikevel skal legge ned?

Jeg har handlet nå, på begge butikkene. Det har jeg også gjort tidligere, bare gode erfaringer.

Snakket også med gutta når de hadde stand på villmarksmessen, fikk godt inntrykk og de hadde bra med kunnskap.

Skrevet

God erfaring med backpackinglight no, men prisene på slike nisjeprodukter etter import blir drøye. Særlig når vi som ofte kjøper denslags kjøper direkte fra produsent for å få det som vi selv vil ha det blir det ikke store omsetningen. Kina-lett produkter som Naturehike og 3ful ser derimot til å gå greit i de ulike norske nettbutikkene som selger disse. 

Skrevet
aico skrev (På 15.1.2025 den 13.06):

Jeg kjente litt på den skepsisen selv. Og hadde nok ikke brukt penger jeg ikke har råd til å avskrive.
Nå ser det ut som de satser på å være seriøse i sluttspurten også. Jeg fikk iaf. utsendingsbekreftelse i dag tidlig, og varsel fra Posten om samme. Det gjenstår å se om jeg faktisk får det jeg bestilte eller om jeg bare får en pakke med isoporkuler og ett festlig Joker Nord-sitat, men så langt lover det godt

@Kjell Iver og andre, pakken ankom meget kjapt og ble hentet i dag. Alt var i skjønneste orden. 

Utvalget begynner vel å bli litt utplukket nå, men for den som fortsatt finner noe av interesse så bør det ikke innebære alt for stor risiko.

Reklamasjon og garanti blir en helt annen sak, men mann må leve litt farlig for å kjenne at mann lever.

• Liker 2
Skrevet

@Kjell Iver og @aico, varene mine kom også i går, fra backpackinglight. Venter fortsatt på en padleåre fra packraftnorge.

Men når jeg ser hvor fort varene forsvant ut fra nettsiden, så skjønner jeg at de har mye å gjøre med å pakke og sende. EE quilten hadde forøvrig produksjonsdata april '23, så det har nok ikke vært så stor omsetning der i de siste par årene.

Skrevet (endret)

Faan.. Skulle ikke kjøpe noe mer nå, men den karbonåra på 70 % ble rett og slett for fristende :( Det var bare ei igjen.. 

Endret av ingen87
  • Hehe 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Henri.L skrev (20 minutter siden):

Finner ingen jeg , 36 min siden du postet. 

Lagerstatus i våre varehus. 

Utsolgt i alle varehus. 

Ref. Rago X-trem pose:

Jeg sjekket kanskje ikke lagerstastus så nøye da jeg postet, men det kan godt hende den/de røyk på temmelig kort tid. Forståelig i så fall. De siste 2 årene har jeg sett Helsport selge de på Camp Villmark til samme pris under "messepris" også. Tipper det gjentar seg i år.

• Liker 1
Skrevet

Sjekk finn.no, der ligger det kanskje flere Rago-poser nå til 3999,- eller mer.  Ja, det lov å tjene penger på kjøp og salg. Syns bare det er litt synd for unge folk, som vil komme igang med turlivet, at noen kjøper opp de gode tilbudene, for så selge godbitene dyrer. En kar på finn.no hadde ti telt til salgs!

• Liker 2
Skrevet

Nå angrer jeg enda mer at jeg ikke kjøpte den (Ragoen) da den var enda billigere. Kanskje greit for min del at de gikk tom da, for jeg er jo eeegentlig godt fornøyd med flerpose-systemet mitt, istedenfor en gedigen vinterpose. Men så liker jeg Helsport-posene da. Ja ja, penger spart er penger tjent har jeg lest en plass (Donald?), så da har jeg tjent flere tusen i dag takket være røverkjøptråden. Man sparer tross alt mest når man ikke bruker en eneste krone? Eller?

Skrevet

Det kommer stadig inn nye innlegg i selve Røverkjøpstråden som ikke er røverkjøp, sist nå av @haugoy og @Bryggekar, som vi skjulte.

Innlegg i Røverkjøpstråden trigger mye varsler og e-poster, og når det bare postes kommentarer uten Røverkjøp blir interessen for emnet mindre. 

Det er best at diskusjoner om røverkjøpene holdes i dette emnet i stedet.

• Liker 2
  • Takk 1
Skrevet
ingen87 skrev (2 timer siden):

Sport Outlet i Bodø  selger unna Lars Monsen sin turmat. Noen sorter helt nede i 25,-. 

Jeg har aldri smakt Monsen-maten, blant annet etter negative tilbakemeldinger her inne. Men jeg tenker, tikka masala til 25,-, hvor jævli kan det egentlig være? Vi er under Mr. Lee nudler i pris! 

20250127_161420.thumb.jpg.5403d333a9fd2a559b3179fb178a43e1.jpg

Denne har jeg smakt og syns den er både god og spicy. 

Når jeg leser alle disse negative tilbakemeldinger her på forum ang Lars Monsen sin turmat, så skulle man tru at enkelte spiser biff hver gang de er ute på tur. 

• Liker 1
Skrevet
ingen87 skrev (3 timer siden):

Sport Outlet i Bodø  selger unna Lars Monsen sin turmat. Noen sorter helt nede i 25,-. 

Jeg har aldri smakt Monsen-maten, blant annet etter negative tilbakemeldinger her inne. Men jeg tenker, tikka masala til 25,-, hvor jævli kan det egentlig være? Vi er under Mr. Lee nudler i pris! 

20250127_161420.thumb.jpg.5403d333a9fd2a559b3179fb178a43e1.jpg

Ganske jævlig faktisk. Spanderer gledelig på meg de ekstra kronene og går for Mr. Lee any day. 

• Liker 2
Skrevet

Nekter å tro det! Får lyst til å teste en tik kveldsmat! 😅 Jaja, jeg har i det minste sikret julegaver til hele familien 😅

• Liker 1
  • Hehe 1
Skrevet
TomasOH skrev (32 minutter siden):

Ganske jævlig faktisk. Spanderer gledelig på meg de ekstra kronene og går for Mr. Lee any day. 

Ja, som jeg sa i feil tråd i stad så skal jeg ha bra betalt for å spise den gørpa.

Skrevet (endret)
ingen87 skrev (28 minutter siden):

Får lyst til å teste en tik kveldsmat! 😅

Tja, vil ikke anbefale det, turmat smaker generelt ikke bra hjemme. Kokkens beste venn er sulten- så gå gjerne et par tre dager og vær virkelig sulten før du smaker på de🤠
Men generelt er det for mye salt, og for sterk for min gane. 
IMG_8071.thumb.jpeg.b213f644e45431a89f1cb930d6899cdd.jpeg

Denne lå igjen på Sunbyfoss i vår, jeg lot den ligge🤣

IMG_8072.thumb.jpeg.161d2e5ae5b61fca2b056fe8c4af7b75.jpeg

Enda var vel av de bedre 😅

Endret av Memento mori
Skrevet
Memento mori skrev (2 minutter siden):

Tja, vil ikke anbefale det, turmat smaker generelt ikke bra hjemme. Kokkens beste venn er sulten- så gå gjerne et par tre dager og vær virkelig sulten før du smaker på de🤠
Men generelt er det for mye salt, og for sterk for min gane. 

Den der var som å bli slått med slegge i kjeften. Tok flere dager før tennene hang godt på plass igjen. Smakte bare flammer…

• Hehe 1
Skrevet
Memento mori skrev (9 minutter siden):

Tja, vil ikke anbefale det, turmat smaker generelt ikke bra hjemme.

Jeg jobba på Sportshuset da jeg studerte, og jeg "snek" meg stadig vekk til Real M med kort holdbarhet hjem til middag.. Deilig med en billig og rask middag når jeg kom hjem fra kveldsskift i butikken 😊

• Liker 1
Skrevet
Henri.L skrev (1 time siden):

Denne har jeg smakt og syns den er både god og spicy. 

Når jeg leser alle disse negative tilbakemeldinger her på forum ang Lars Monsen sin turmat, så skulle man tru at enkelte spiser biff hver gang de er ute på tur. 

Monsen Tikka Masala er så jævlig som det går an å få noe som helst "mat". En i rypelaget hadde med et par på jakta i fjor høst for de var så billige. Ansiktsuttrykket hans når han stakk nesa nedi glemmer jeg aldri. Ikke bare smakte det helt for jævlig, det luktet like ille. Jeg kjente også på lukten, og brakk meg nesten. Å smake var helt uaktuelt.
Eneste positive med disse han hadde med var de gjorde nytten som "leirduer" så vi fikk litt underholdning i lunsjen ved å skyte de i stykker.

At det er mulig å lage noe så forferdelig bør nesten være umulig. Ingen kan ha prøve-smakt den før den gikk i produksjon.

Den eneste som faktisk er ok er havregrøt frokosten.

• Liker 1
Skrevet
GrendelRaptor8 skrev (22 minutter siden):

Eneste positive med disse han hadde med var de gjorde nytten som "leirduer" så vi fikk litt underholdning i lunsjen ved å skyte de i stykker.

Er dette det nye istedenfor å legge igjen turmat-poser i bålet? 🫠

• Hehe 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.