Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutes ago, aico said:

Jeg kjente litt på den skepsisen selv. Og hadde nok ikke brukt penger jeg ikke har råd til å avskrive.
Nå ser det ut som de satser på å være seriøse i sluttspurten også. Jeg fikk iaf. utsendingsbekreftelse i dag tidlig, og varsel fra Posten om samme. Det gjenstår å se om jeg faktisk får det jeg bestilte eller om jeg bare får en pakke med isoporkuler og ett festlig Joker Nord-sitat, men så langt lover det godt

Om du ikke mottar varen kan du reklamere til banken.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte noe til en packraft fra packraftnorge, men fikk bare halvparten av varen. Har sendt tre mailer til dem uten å få svar. Så det kan være vanskelig hvis det skulle være mangel med en vare. Ble heldigvis betalt med klarna, så det er rapportert inn der og betaling er stoppet til de evnt. får svar. Men generelt vil man vel miste garanti og reklamasjonsrett hos selger når de er konkurs, så da må man vel rette det mot importør, hvis den ikke er den samme.

Skrevet
Kjell Iver skrev (4 timer siden):

Ser jeg/vi linker til et par butikker som har opphørssalg- backpackinglight og en packraft butikk. Ser på thrustpilot at det er en del negative tilbakemeldinger på den ene i hvert fall. 
La merke til at den ene butikken solgte luftvifter nedsatt til 199,- mens den andre tok fullpris f.eks og ble litt usikker på om det er lurt å bestille og betale der.
Bare en heads up og litt sunn skepsis - kan det være en risiko med forhåndsbetaling når de allikevel skal legge ned?

Jeg har handlet nå, på begge butikkene. Det har jeg også gjort tidligere, bare gode erfaringer.

Snakket også med gutta når de hadde stand på villmarksmessen, fikk godt inntrykk og de hadde bra med kunnskap.

Skrevet

God erfaring med backpackinglight no, men prisene på slike nisjeprodukter etter import blir drøye. Særlig når vi som ofte kjøper denslags kjøper direkte fra produsent for å få det som vi selv vil ha det blir det ikke store omsetningen. Kina-lett produkter som Naturehike og 3ful ser derimot til å gå greit i de ulike norske nettbutikkene som selger disse. 

Skrevet
aico skrev (På 15.1.2025 den 13.06):

Jeg kjente litt på den skepsisen selv. Og hadde nok ikke brukt penger jeg ikke har råd til å avskrive.
Nå ser det ut som de satser på å være seriøse i sluttspurten også. Jeg fikk iaf. utsendingsbekreftelse i dag tidlig, og varsel fra Posten om samme. Det gjenstår å se om jeg faktisk får det jeg bestilte eller om jeg bare får en pakke med isoporkuler og ett festlig Joker Nord-sitat, men så langt lover det godt

@Kjell Iver og andre, pakken ankom meget kjapt og ble hentet i dag. Alt var i skjønneste orden. 

Utvalget begynner vel å bli litt utplukket nå, men for den som fortsatt finner noe av interesse så bør det ikke innebære alt for stor risiko.

Reklamasjon og garanti blir en helt annen sak, men mann må leve litt farlig for å kjenne at mann lever.

• Liker 2
Skrevet

@Kjell Iver og @aico, varene mine kom også i går, fra backpackinglight. Venter fortsatt på en padleåre fra packraftnorge.

Men når jeg ser hvor fort varene forsvant ut fra nettsiden, så skjønner jeg at de har mye å gjøre med å pakke og sende. EE quilten hadde forøvrig produksjonsdata april '23, så det har nok ikke vært så stor omsetning der i de siste par årene.

Skrevet (endret)

Faan.. Skulle ikke kjøpe noe mer nå, men den karbonåra på 70 % ble rett og slett for fristende :( Det var bare ei igjen.. 

Endret av ingen87
  • Hehe 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.