Gå til innhold
  • Bli medlem

Diskusjon ang. røverkjøp og gode tilbud

zimwalker

Anbefalte innlegg

Marius Engelsen skrev (3 minutter siden):

Kanskje litt sukkerfri saft er ett bedre alternativ?

Takk for tips. Litt bekymringsverdig at det øker urinproduksjon - det tyder jo på at mann får mer enn mann trenger av noe. En gjennomtenkt elektrolyttblandinger bør jo bare forhindre/begrense underskudd av viktige mineraler.
Er jo fult mulig å lage elektrolyttblandinger selv, så vet mann hva mann får og kan tilpasse innhold etter behov, men logistikkimessig hadde det vært veldig kjekt med noe ferdiglaget i tablettform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Skrevet (endret)
fjellræv skrev (52 minutter siden):

www.glommisport.no har opphørssalg. Vet ikke hvor gode alfa rype skoene er, men 1300 virka iallfall billig. 

Sikkert gode nok siden det er kun størrelse 37 igjen og 1.stk på lager

Endret av Henri.L
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Marius Engelsen skrev (På 29.4.2024 den 14.19):

Den jeg har brukt mest er Herballife hydrate: https://herbabutikken.no/produkt/sport-fitness-1/h24-hydrate?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwir2xBhC_ARIsAMTXk87Hqu3ss_wcdVPLGU8p7qooZQQcaC4OBKwZnFOFdAb502QAmNQa_EAaAjfgEALw_wcB# Den kan jeg ihvertfall garantere at ikke gir økt bakterievekst på 2 ukers turer om sommeren.

Det var frisk pris for 20 doser.

Jeg snublet tilfeldigvis over Crampfix og Crampfix superwarm når jeg bestilte ny sykkelhjelm til datteren. Ikke rukket å teste enda (kom i går), men ingredienslista virker fornuftig og prisen var OK.

https://bikeshop.no/sportsernaering/kosttilskudd/crampfix?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxY-3BhAuEiwAu7Y6s9bhWWJpCu6opbBfACFrsDtpxILvbb00-Gv-vl240SrH4rXV2w2njhoCoeUQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (6 timer siden):

Jeg snublet tilfeldigvis over Crampfix og Crampfix superwarm når jeg bestilte ny sykkelhjelm til datteren. Ikke rukket å teste enda (kom i går), men ingredienslista virker fornuftig og prisen var OK.

Så vidt jeg kan se er Crampfix 8,9% billigere enn Herbalife Hydrate (229,- for 60 g vs 444,- for 106 g), ikke så veldig stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaknudsen skrev (11 timer siden):

Så vidt jeg kan se er Crampfix 8,9% billigere enn Herbalife Hydrate (229,- for 60 g vs 444,- for 106 g), ikke så veldig stor forskjell?

Man må vel helt ned på ingrediensnivå (mengde og kvalitet på virkestoff) for å komme helt til bunns med en prisanalyse.

Jeg tenkte mer fra ett praktisk perspektiv; 60 kapsler (doser) vs 20 poser (doser) betyr nok for min del at en boks med Crampfix vil vare lenger enn produktet fra Herbalife

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (På 13.9.2024 den 16.02):

https://bikeshop.no/sportsernaering/kosttilskudd/crampfix?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxY-3BhAuEiwAu7Y6s9bhWWJpCu6opbBfACFrsDtpxILvbb00-Gv-vl240SrH4rXV2w2njhoCoeUQAvD_BwE

Kanskje, kanskje ikke.

Jeg bruker nok sjeldent mer enn 20 doser i året. Det er kun når jeg driver med havpadling og camelback på overnattingsturer det er aktuelt med noe tilsetning i drikkevannet, mest pga. smak, at vannet ikke blir dårlig og det ikke har ført til muggen smak over tid (må derfor ikke ha sukker i!). Det funker, men det gjør sikkert andre ting også.

Til alt annen bruk så er det mer enn nok næring og salt i maten jeg spiser, så da er vann best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

hvor mange år trenger man som medlem her før man får med seg at vi ikke diskuterer og kommenterer i røverkjøpstråden, men gjør det her!?

esw skrev (12 minutter siden):

Ikke helt. Slik jeg forstår får du ikke rabatt, men en bonussjekk på 30% av kjøpssummen etter 30 dager.

fjellræv skrev (9 minutter siden):

Ja det har du rett i, beklager det gikk litt fort i svingen der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (6 timer siden):

hvor mange år trenger man som medlem her før man får med seg at vi ikke diskuterer og kommenterer i røverkjøpstråden, men gjør det her!?

Takk for påminnelsen, men å rette en feil er vel ikke det samme som å diskutere i min bok. Jeg mener innlegget mitt primært gir en konkret og nøyaktig beskrivelse av et aktuelt tilbud og dermed er på sin plass i hovedtråden. Kan ikke se at det er noe her som skal gi grunnlag for kjeft og nedlatende kommentarer fra Moralpolitiet.

Endret av esw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (8 timer siden):

Jeg viste heller ikke.
Men nå har jeg bare vært medlem her i 23 år så jeg er nok som junior å regne.

Endret av GrendelRaptor8
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (9 timer siden):

Takk for påminnelsen, men å rette en feil er vel ikke det samme som å diskutere i min bok.

Er sikkert flere som noen ganger ser feil eller unøyaktigheter i røverkjøpstråden som de kunne ha kommentert, men om alle skulle gjøre det ville det bli en diskusjonstråden - hvilket den i dag ikke er.  Å si at din korreksjon til en post skulle være mer relevant enn andres mulige korreksjoner og kommentarer i så måte blir feil. Det + at varsel om nye poster i røverkjøpstråden går ut på mail de som følger den, er nok noe av  grunn til grensen anses som absolutt. Annonsering der, diskusjoner/korreksjoner her.

Generelt forutsetter vel både vi som poster der og Kjell Iver som eier og driver forumet at de som leser røverkjøpsmeldingene selv sjekker tilbudene og ikke bare blindt hopper på en bestilling. Er nok noen som gjør det også, men det kan de altså ikke holde andre ansvarlig for. ("Burde ha lest bedre"...er vel en kommentar vi har sett noen ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrendelRaptor8 skrev (5 timer siden):

Jeg viste heller ikke.
Men nå har jeg bare vært medlem her i 23 år så jeg er nok som junior å regne.

Det står øverst i røverkjøpstråden. Sikker gode grunner til at du aldri har fått det med deg,  er ikke så lett å se om man kun ser på de siste meldingene i tråden eller aldri er innom når siste melding er første post på en side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (1 minutt siden):

Er sikkert flere som noen ganger ser feil eller unøyaktigheter i røverkjøpstråden som de kunne ha kommentert, men om alle skulle gjøre det ville det bli en diskusjonstråden - hvilket den i dag ikke er.  Å si at din korreksjon til en post skulle være mer relevant enn andres mulige korreksjoner og kommentarer i så måte blir feil. Det + at varsel om nye poster i røverkjøpstråden går ut på mail de som følger den, er nok noe av  grunn til grensen anses som absolutt. Annonsering der, diskusjoner/korreksjoner her.

Generelt forutsetter vel både vi som poster der og Kjell Iver som eier og driver forumet at de som leser røverkjøpsmeldingene selv sjekker tilbudene og ikke bare blindt hopper på en bestilling. Er nok noen som gjør det også, men det kan de altså ikke holde andre ansvarlig for. ("Burde ha lest bedre"...er vel en kommentar vi har sett noen ganger)

Tenker at vi ikke trenger å ta en lengre diskusjon om dette. Røverkjøpstråden skal brukes til røverkjøp og kun det. Vi er alle like glad i e-poster som er helt irrelevant for det vi har bedt om å få tilsendt og for  røverkjøpsråden sendes det ut varsel for hver enkelt post.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heriks skrev (2 timer siden):

Tenker at vi ikke trenger å ta en lengre diskusjon om dette. Røverkjøpstråden skal brukes til røverkjøp og kun det. Vi er alle like glad i e-poster som er helt irrelevant for det vi har bedt om å få tilsendt og for  røverkjøpsråden sendes det ut varsel for hver enkelt post.  

Når tonen som brukes for å irettesettelse folk (av Zimwalker) forsvares heller enn fordømmes, så takker jeg herved for meg i FF.

Endret av esw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (5 minutter siden):

Når tonen som brukes for å irettesettelse folk blir slikt, så takker jeg herved for meg i FF.

Det var ikke ment som noen irettesettelse, bare (igjen) en generell påminnelse om at vi ikke poster noe annet enn faktiske røverkjøp i røverkjøpstråden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (7 minutter siden):

Når tonen som brukes for å irettesettelse folk blir slikt, så takker jeg herved for meg i FF.

Nei kutt ut da, jeg fikk mere kjeft av presten på komfirmasjonsleir men jeg ble fortsatt komfirmert.

• Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (2 timer siden):

Det står øverst i røverkjøpstråden. Sikker gode grunner til at du aldri har fått det med deg,  er ikke så lett å se om man kun ser på de siste meldingene i tråden eller aldri er innom når siste melding er første post på en side.

Det tror jeg nok helt sikkert er årsaken. Jeg leser nye poster under den blå streken. Jeg scroller ikke opp til toppen siden det over den blå streken er poster jeg har lest fra før.

PS! Viste forresten ikke at man kunne motta epost varseler. Får se om jeg med min tekniske ferdighet finner ut hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

@Miamaria knottsikker?

Sitat

XXL har nå myggnetting for soveposer til 99 kr.

https://www.xxl.no/helsport-myggnett-for-soveposer-gronn/p/1038422_1_Style

Førprisen er oppgitt til 349,-, hvorvidt den er reell hos xxl skal jeg la være usagt, men jeg mener jeg betalte noe lignende da jeg kjøpte min hos Helsport. Jeg var sjeleglad jeg hadde denne da jeg overnattet ute i kleggsommeren i fjor… Jeg har nå kjøpt noen flere, for å ha til gaver og premier, til en hundrings synes jeg i hvert fall at den er et lite røverkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, aico said:

@Miamaria knottsikker?

Har ikke testet den ut med knott og er litt usikker på hvor liten knotten egentlig er, men jeg synes nettingdelen ser veldig finmasket ut i hvert fall. Jeg har før blitt overrasket over hvor små hull knotten klarer å komme seg gjennom, men dog.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milrab kjører en ganske misvisende epost-kampanje! Etter @Tessatroll tipset meg om La Sportiva Ultra Raptor i en annen tråd, kom jeg på at jeg hadde sett den skoa i en epostreklame nylig. Jeg fant tilbake til gårsdagens epost fra Milrab, og fant gledelig ut at det var samme sko i reklamen som Tessatroll anbefalte:

image.png.07bcf072ed39e55b62c83bab78df91da.png

Glad og fornøyd med å finne herremodellen i min størrelse. Legger jeg den selvfølgelig i handlekurven. For så å finne ut at LØP30-koden ikke gjelder på denne skoen. Jeg prøver å legge inn damemodellen, som tross alt er avbildet i reklamen. Med samme resultat.

image.png.d746fc719b2b181eebfd2100643ff9fa.png

Dette var skuffende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milrab svarer: Herremodellen er priset med "Milrab-pris" og derfor ikke inngår i LØP30. Damemodellen gjør det, men det er krav om kjøp av to varer. Jeg bytta ut herremodellen med en annen løpesko, og fikk 30 % på damemodellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (7 minutter siden):

Milrab svarer: Herremodellen er priset med "Milrab-pris" og derfor ikke inngår i LØP30. Damemodellen gjør det, men det er krav om kjøp av to varer. Jeg bytta ut herremodellen med en annen løpesko, og fikk 30 % på damemodellen. 

Hele dette rabattopplegget begynner å bli veldig komplisert. Minst to varer, men det kan ikke være dette, dette eller dette (sett inn en av mange krav). Kan ikke være * pris (sett inn valgt aktør, fjellsportpris, milrabpris osv. osv). "rabattstigen gir store avslag hvis du handler for dette og dette beløpet, minst to varer men som ikke er (sett inn en haug merker og rabatter) .. gjelder bare en begrenset periode, fort deg! og til slutt så ender man opp med masse ting man egentlig ikke hadde noen hensikt om å kjøpe for å treffe kravene i en eller annen kampanje hvor det oftere bare hadde blitt billigere å betale fullpris for den varen man sånn egentlig skulle ha :P og vi lar oss villig lure til å tro at vi har gjort masse "gode" kjøp .. 

• Liker 2
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heriks skrev (1 time siden):

Hele dette rabattopplegget begynner å bli veldig komplisert.

Det har du rett i. Det bidrar til overkonsum. Vi kjøper mer enn vi trenger/tenkte, kort sagt vi sløser og bidrar til klimakrisen. Det bidrar også til at man mister troen. Skal ikke nevne Fjellsport med navn, men ... Fjellsport!!
Når man endelig får en rabattkode der, så ender man opp med å kunne velge mellom to varer. Alle andre varer var enten unntatt, basert på merkenavn (som Hilleberg) eller kategori (som elektronikk), eller allerede nedsatt med en (lavere!!) rabattprosent enn rabattkoden din viser, eller de er merket med "Fjellsport pris". Og er du først så heldig å finne noe der som ikke faller under noen av de mange unntakene, så kan du banne på at varen befinner seg i den andre kategorien som utgjøre en stor andel av "utvalget" hos Fjellsport - nemlig kategorien UTSOLGT.

Endret av zimwalker
  • Liker 3
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (46 minutter siden):

et har du rett i. Det bidrar til overkonsum. Vi kjøper mer enn vi trenger/tenkte, kort sagt vi sløser og bidrar til klimakrisen. Det bidrar også til at man mister troen. Skal ikke nevne Fjellsport med navn, men ... Fjellsport!!

Jepp :-) Hvis man blir for opptatt av rabatt koder og avslag, så kan man enda opp med kjøpe mer og da sparer du heller ikke mange kronene. Det ser man ofte er gjenganger for de som ender opp i luksusfellen. Jeg kan til tider være gjerrig og heller kjøpe brukt. Så gjerrig at jeg av og til vudere å sy hull underbuksa. Forsøkte å sy noen hull jeg hadde i forholdsvis nye lang underbukse fra Devold, men det funka ikke så fant heller ut at jeg aldri skal kjøpe Devold mer. Ja kjøper ofte nytt og dyrt utstyr, men bruker heller tid på å finne ut om jeg har bruk for det eller ikke. Ofte så kommer jeg fram til at jeg ikke har bruk for det eller at det funker å kjøpe brukt. Her er det mye å spare. Om jeg finner ut at dette må kjøpes inn, da betaler jeg det varen koster med eller uten rabatt, har jeg ikke råd, så venter jeg til at jeg har råd. Penger og klima spart :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.