gi Skrevet 22. august 2005 Skrevet 22. august 2005 Fellesferien er over, og det er på tide å starte skisesongen 2005/2006. Søndag morgen kjørte jeg til Trollstigen i håp om fortsatt bra skiføre. Parkerte på ca. 850 m. Etter tilsammen 10 minutter skibæring, hvorav de 6 første på sammenhengende barmark, var det klart for skitur fra omlag 900 m. Det blei 3 timer på ski, inkludert diverse pauser og omveier. Turen gikk til Alnestindens sørøstlige utløper og hovedtopp (1610 og 1665 moh). Ned igjen kunne jeg nyte omlag 700 høgdemeter flott skikjøring Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2005 Skrevet 22. august 2005 Stoppet da jeg passerte for å se om det var noen "skiturister" der. Så ingen, skulle altså sett bedre etter... PS: Rød bil? Siter
Svein Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Var du bort å kikka på Finnanbreen? Ser av ruta di... Er fellesferien skillet mellom skisesongene?? Siter
gi Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Sitat Stoppet da jeg passerte for å se om det var noen "skiturister" der. Så ingen, skulle altså sett bedre etter... PS: Rød bil? Ja, rød Golf mellom 08.07 og 11.43 Var vel kanskje på toppen når du passerte ? Siter
gi Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Sitat Var du bort å kikka på Finnanbreen? Ser av ruta di... Er fellesferien skillet mellom skisesongene?? Var borte på kanten ja. Mer blåis nederst, flere synlige sprekker. Snørenne borte, oppgang lenger til høyre. Hadde nok fortsatt gått m/ ski og tau over breen. Antagelig litt kronglete og komme bort til breen på ski Iflg. en kamerat jeg traff i går er ferien skillet mellom skisesongene Han kunne melde om glimrende skiforhold i Sandgrovbotn søndag, 15 min bæring. Siter
Svein Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Sitat Iflg. en kamerat jeg traff i går er ferien skillet mellom skisesongene Han kunne melde om glimrende skiforhold i Sandgrovbotn søndag, 15 min bæring. Betyr det at du reiser inn dit i sept....? Siter
gi Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Sitat Betyr det at du reiser inn dit i sept....? Får se hvordan det passer. Sender en mail Siter
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Sitat Ja, rød Golf mellom 08.07 og 11.43 Var vel kanskje på toppen når du passerte ? Jeg passerte ca 10:45 så da var du nok på toppen ja.... Legger ved et bilde som viser mer av snøforholdene etc Siter
Svein Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Der framgikk snøforholdene bedre ja... "urovekkende" gode Ser ut til at det går greit å gå inn på Finnanbreen også Geir, med litt bæring ned noen knauser... Siter
gi Skrevet 24. august 2005 Forfatter Skrevet 24. august 2005 Fint bilde KarlE. Frister det Svein ? Har i alle fall bra "kart" nå Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.