Gå til innhold
  • Bli medlem

Passform Alfa Skarvet


Elisabeth-81

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan si noe om Skarvet er lik eller forskjellig str.messig og i passformen enn fjellstøvlene Walk eller Bever?

Sliter med å finne riktig str i butikk og tror at om jeg noen gang skal få kjøpt meg Skarvet så må jeg bestille på nett. Jeg liker ikke å kjøpe sko på nett siden jeg helst vil prøve dem. Mest usikker på størrelsen, men det er jo veldig viktig at de sitter bra også. Det meste fra Alfa sitter bra på foten min. Har Walk queen og Bever i str 37, er plass til tykk ullsokk i dem. Har lave Alfa sko i str 36, der er det ikke plass til tykk sokk. Men Alfa Synnfjell skistøvler har jeg i 38 og de er faktisk litt kortere enn fjellstøvlene, men er plass til like tykk sokk. Så da er jeg litt forvirra. Burde ikke 37 være 37 så lenge det er samme fabrikat? Og hva skal jeg ev bestille, 37 eller 38? For store støvler er håpløst, men for små blir kaldt. Derfor håper jeg noen her er innehaver av både Skarvet og Bever eller Walk og kan fortelle meg om de er like eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Jeg har Alfa Walk King i størrelse 46 og kjøpte Skarvet i 46 nå, så virker som de ligger noenlunde likt i størrelse.. :)

 

Takk for svar :)

Fjellsport mente de var like som Bever, og Bever og Walk er omtrent like. Heldigvis hadde de tilbud på Oslo sportslager og siden jeg alikevel skulle til byen dro jeg innom for å prøve. Str 37 var altfor store. Syns ikke de satt ordentlig rundt helen. De hadde ikke str 36 inne. Prøvde Crispi Stetind og til min store overraskelse satt de som et skudd. Fjellstøvlene til Crispi er altfor smale. Har bare testet støvlene på to korte, men strabasiøse turer. De gnager ikke på helen, men er uvanlig stive. Ville jo ha stive sko så det er jo greit. Tipper de blir fine når jeg får gått dem inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.