Populært innlegg Chalshus Skrevet 17. oktober 2013 Populært innlegg Skrevet 17. oktober 2013 Kom hjem i går kveld etter ny tredagers tur i Nordmarka/Krokskogen. (Var ute fire dager for to uker siden også. Kanskje det blir reportasje herfra også.) Tok toget til Grua. Asfalt opp til Mylla og videre bort til Tverrsjøstallen. Her syklet vi feil og prutselig var vi halvveis nede ved Jevnaker. Opp igjen og inn på rett grusvei ned Store Sindera. Her startet stien, og for en sti! Høyfjellsti med småstein i bunn. Her er Sverre igang med å rydde vekk noe nedfall. Gir en bedre opplevelse til nestemann. Sverre forsverer en bekk like nord for Spålen. Campet ved Spålens nordvestside. Var flatt og fint, masser av tørt trevirke i nærheten og ferdig bålplass som ventet på oss. Vi tok med noen overraskelser hver. Tok med en weissbier til Sverre. Jeg fikk en fransk, grønn øl. Var godt sammen med Superbra Byggotto. (Forøvrig godt og smaksrik mat. Men man må ha parmesan og smør i). Fløte i kaffen hører med. Jeg tok med Ek Moccapudding til dessert som tydeligvis falt i smak. Morran etter kokte vi havregrøt og stekte skogsbacon på bålet. Hjemmelaget brownie til frokostdessert. Så startet vi endelig syklingen etter nesten fire timers frokostbål... Spålsætra var første attraksjon. Jeg mått selvfølgelig innom dassen. It was a nice day for pushing. Meg, midt i myra. Skogen rundt Spålsberget består av urskog som er krevende. Flott å se hvordan det blir når skogen ordner opp selv. Mer dytting. Opp siste bakken til Spålsberget. Platået på toppen. Klarte selvfølgelig ikke å ta noen fotos fra toppen, men utsikten er kjempebra. Så ble det litt grus før vi tok sti inn mot Tvetjerna. Her var stien våt, teknisk og hadde store innslag av myr. Veldig slitsom altså. Brukte også lang tid på dette strekket. Fra Viksetra og helt ned til Damtjern var det grov kjerrevei, sti og grus. Nesten bare nedover. Ankom demningen akkurat idet solen gikk ned. Kameraet eller fotografen er ikke god nok til å fange virkeligheten. Så asfalten nedover fra Damtjern og opp Gaupskarveien og videre stien opp mot Gyrihaugen. Hardt, bratt og fint. Et bilde av Sverre et godt stykke oppi lia. Vi la oss under tarpen inntil hytta/huset på toppen da det var endel vind her. Eneste stedet det var le. Men det var utsikt og stjerneklart. Fy fasan for en utsikt. Morgenen etter var det tåke, men den forsvant etterhvert. Vi trillet ned til Mørkganga. Til tider veldig bratt selv uten sykkel på vei ned. Her er jeg ved kanten. Majestetiske omgivelser. Syklet så stien videre til Skardtjernet og grusen videre til Lommedalen, Bærums Verk og videre hjem til Oslo. 12 Siter
martin.m Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Fin tur dere hadde åpenbart Jeg har ikke brukt sykkel i disse områdene men har hatt en del turer til fots både sommer som vinter. Takk for at du delte 1 Siter
Dag G - Evje Skrevet 19. oktober 2013 Skrevet 19. oktober 2013 Fin turrapport. Ballongdekk gjør susen... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.