Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken fugl er dette?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

@Dag G - Evje - kunne vært det, men svaret er nok en snøspurv ja. Fant dette bildet på nettet som er "litt" bedre enn jeg fikk til igjennom vinduet med Ipod'en :)

 

Var ikke meningen å starte en fuglequiz - det kan jeg lite om - men om noen har andre bilder/spørsmål eller lurerier så kan vi vel teste ekspertisen. Jeg har mye å lære.

 

1910.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kanskje en eller annen fink eller spurv.

En ung bjørkefink kanskje?Eller kanskje den er for grå?

Snøspurv høres ikke så dumt ut heller. Den trekker jo nå i disse dager.

Jeg får sjekke fugleboken når jeg kommer hjem.

 

P.S.

Utenfor kontoret ditt?

Hvor er dette kontoret?

post-4220-0-15461300-1381991299_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norne er en type gudinne i den norrøne mytologien som bestemmer skjebnen til menneskene og æsene, står det.

Her ser det ut som Norne ble slutten for denne spurven.

 

Under et rig-move fra Sandefjord til Barentshavet i 87 gikk en bitteliten gjerdesmett inn for landing.

Matet den med vann og havregryn og tok den med inn til Hammerfest i ei sko-eske med helikopter  etter endt tur.

Fant senere ut at dette var vel langt nord for denne arten. Ingen internett den gang.

Håper den kom seg sydover før vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel tre norner, Urd, Verdande og Skuld, som sitter ved Urds brønn og spinner livstråder.

Det er nok Skuld som har krøllet til og klippet av denne fuglens livstråd, og har hun først bestemt så er det lite vi kan gjøre med det.  

Husk bare på å lage en fin krans til å kaste på havet når du gir den en våt grav. Men forresten, det er vel ikke lov å kaste noe som helt på havet der du er?

Og ellers er det vel mest krykkjer, havsuler og en og annen alkefugl utenfor vinduet ditt i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.