Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nettopp på noen gamle bilder fra en tur på Glittertind, fra den tiden Glittertind var høyere enn Galdhøpiggen ! Merket meg at vi hadde trukket tykke raggsokker utenpå lette sko. Det hjelper godt på å holde varmen og gir også bra feste selv på is ! Husker også fra en periode da jeg trente i 30 kalde, - også da var valget tykke raggsokker utenpå joggeskoene som var både glatte og kalde uten ! Tror endel av de gode gamle utstyrstriksene og improviseringene er i ferd med å bli glemt ?

knut

• 1 måned senere...
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

På mine turer har jeg nesten alltid med et par neoprensko med anti-sklisåle under. Jeg går i fjellstøvlene ( med gamasjer) på turen, men skal jeg over skikkelige dype elver, så er det rett på med kajakkskoene. Da slipper jeg å skli på steiner, slipper i ise beina av meg, og kommer meg over elva som ingenting. Hvis vi er to eller flere på tur, er det bare å ta en stein i skoene og kaste dem over til de andre som også kan bruke dem over elva.

Bytter støvler etter 2-3 sesonger.

Om høsten har jeg gjerne med meg piggsko ( VJ Varga) , de er herlige å gå med hvis det er tørt og fint.

Skrevet

Jeg bruker alfa m-77, eller alfa bever. Alfa bever er mer vanntett og gir bedre støtte, men er samtidig ikke helt i mål med tanke på slitestyrke. Sendte et par tilbake etter 25 dagers bruk, og fikk tilsendt nye. Neste gang jeg skal kjøpe nye støvler, blir det ikke alfa bever ihvertfall. M-77 derimot, er mye mer slitesterk. Mistenker at alfa ikke bruker lær av topp kvalitet. Virker som om det suger vann og utvider seg i størrelsen.

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg bruker alfa m-77, eller alfa bever. Alfa bever er mer vanntett og gir bedre støtte, men er samtidig ikke helt i mål med tanke på slitestyrke. Sendte et par tilbake etter 25 dagers bruk, og fikk tilsendt nye. Neste gang jeg skal kjøpe nye støvler, blir det ikke alfa bever ihvertfall. M-77 derimot, er mye mer slitesterk. Mistenker at alfa ikke bruker lær av topp kvalitet. Virker som om det suger vann og utvider seg i størrelsen.

Jeg har tidligere hatt Cripsi Lady støvler, som jeg har vært veldig fornøyd med. Allikevel syntes jeg de tok lang tid for å få tørre.

I fjor kjøpte jeg Trezeta Top Zone, og er kjempefornøyd. Tror jeg har lagt inn bilde av dem på linken under produkter.

Gjest Srx (Ron)
Skrevet

Æ har Alfa Jerkinn, kjøpte de for litt over ett år siden.

Kjempefornøyd, brukte riktignokk lang tid på å gå de inn da men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.