Populært innlegg aleks Skrevet 11. oktober 2013 Populært innlegg Skrevet 11. oktober 2013 Har vært på hytta denne uka, med "topptur" på Reineskarvet som høydepunkt. (takk for veibeskrivelse, afe:) Utsikten fra Reineskarvet er mildt sagt spektakulær, med Gaustadtoppen i sør og Jotunheimen i nord. Jeg er ikke så godt kjent med hvilke fjell jeg ser i alle himmelretninger, så kanskje noen kan hjelpe? Ellers var det ufattelig friskt da jeg gikk opp Reineskarvet. Stiv kuling og fem minusgrader ga vel rundt minus 15 effektive. Legger ved noen stemningsbilder; Langesennvatnet med Hallingskarvet i bakgrunnen Kvinda i grått vær Lauvdalsbrea 1597 moh Fint vær a gitt! Utsikt fra toppen mot Jotunheimen Hvilke fjell? Hurrungane? Nyter utsikten Jotunheimen. Hvilke fjell? Dette er vel Skogshorn? Hallingskarvet Dette er sørøstover. Kan det være Norefjell? Gaustadtoppen Sprekt å bade her Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 12 Siter
Kjell Iver Skrevet 11. oktober 2013 Skrevet 11. oktober 2013 Kjempefine bilder Er noe eget med denne årstiden (også) Er spent på om vi har kompetanse på Jotunheimen i forumet lengre men burde være lett match for de som samler topper. 1 Siter
Elisabeth-81 Skrevet 11. oktober 2013 Skrevet 11. oktober 2013 Fantastiske bilder Kan være at det du lurer på om er Norefjell, er Hallingnatten. Tror Norefjell kommer litt bak. For nøyaktig et år siden var det skiføre på Reineskarvet og så sånn ut: 1 Siter
aleks Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Skrevet 12. oktober 2013 Kjell Iver skrev (På 11.10.2013 den 16.57): Kjempefine bilder Er noe eget med denne årstiden (også) Er spent på om vi har kompetanse på Jotunheimen i forumet lengre men burde være lett match for de som samler topper. Takk for det! Hehe. Har de stukket av? Var jo flust av dem her før! Siter
aleks Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Skrevet 12. oktober 2013 Elisabeth-81 skrev (På 11.10.2013 den 18.23): Fantastiske bilder Kan være at det du lurer på om er Norefjell, er Hallingnatten. Tror Norefjell kommer litt bak. Det kan nok stemme, ja. Men jeg så ikke noe snø på Norefjell da jeg kjørte forbi, og Hallingnatten og Norefjell er jo nesten samme fjell. Siter
Dag G - Evje Skrevet 12. oktober 2013 Skrevet 12. oktober 2013 Surt men sikkert flott. Fine bilder, også av Hurrungane. ja Jotunheimtraverne har nok stukket av til Peakbook. Siter
afe Skrevet 12. oktober 2013 Skrevet 12. oktober 2013 Hurrungane er sjølvsagt riktig. Storen til venstre, Gjertvasstind til høgre. I Jotunheimen er eg heilt ukjent, så der kan eg ikkje hjelpe. Skogshorn er også sjølvsagt riktig. Siter
Elisabeth-81 Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 aleks skrev (På 12.10.2013 den 14.52): Det kan nok stemme, ja. Men jeg så ikke noe snø på Norefjell da jeg kjørte forbi, og Hallingnatten og Norefjell er jo nesten samme fjell. Ja, er bare en da som skiller de fjella. Var du på Reineskarvet samme dag som du kjørte forbi Norefjell? Kan ha kommet snø iløpet av natta. Om retningen er sør/øst kan det jo ikke være noe annet enn Norefjellområdet. Siter
Dag G - Evje Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Får jeg antyde at på Jotunheimbildet er snøflanken til Glittertind litt til høyre på bildet. Forran den ligger Surtningssui og framme litt mer til høyre ligger Store Knutholstinden muligens.. Siter
aleks Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Skrevet 15. oktober 2013 Elisabeth-81 skrev (På 13.10.2013 den 13.18): Ja, er bare en da som skiller de fjella. Var du på Reineskarvet samme dag som du kjørte forbi Norefjell? Kan ha kommet snø iløpet av natta. Om retningen er sør/øst kan det jo ikke være noe annet enn Norefjellområdet. Dagen etter, men det var ikke noe nedbør de to dagene. Men, det er nok fort Hallingnatten, ja. Man ser jo ikke alt fra riksvei 7, liksom! 1 Siter
aleks Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Skrevet 15. oktober 2013 Dag G - Evje skrev (På 13.10.2013 den 13.56): Får jeg antyde at på Jotunheimbildet er snøflanken til Glittertind litt til høyre på bildet. Forran den ligger Surtningssui og framme litt mer til høyre ligger Store Knutholstinden muligens.. Det kan nok stemme det. Man kan bruke denne som mal. Dette er også tatt fra Reineskarvet mot Jotunheimen med navn på toppene og greier; http://www.pvv.ntnu.no/~berland/fjell/height700/reineskarvet/nordnordost.jpg Siter
aleks Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 @afe Vet du om Fanitullvegen er åpen vinterstid? Siter
afe Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Vinterstengt. Var nok siste moglegheit for å køyre der i går. Frå Leveldsida er det brøyt opp til parkeringsplassen rett under skoggrensa. Siter
aleks Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 afe skrev (På 23.11.2014 den 16.25): Vinterstengt. Var nok siste moglegheit for å køyre der i går. Frå Leveldsida er det brøyt opp til parkeringsplassen rett under skoggrensa. Kjedelig. Så for meg en topptur på Lauvdalsbrea og Blåbergi. Flotte fjell. Takk for svar! Siter
afe Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 Det er jo ikkje lange turen frå parkeringsplassen heller. Men hadde du tenkt turen med tunge nedoverski, forstår eg at det er mindre freistande. Siter
aleks Skrevet 24. november 2014 Forfatter Skrevet 24. november 2014 @afe Hvor ligger parkeringsplassen? Planen er med randonee, ja. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.