Gå til innhold
  • Bli medlem

Forebygge forkjølelse


REJOHN

Anbefalte innlegg

Annonse

Mitt best råd er å bli lærer. Begge foreldrene mine er lærere og var aldri forkjølet. Konstant trim av immunforsvaret sammen med en jobb hvor det bare er pes hvis du blir borte gjorde at ingen av dem hadde en sykedag. (Med unntak av når fattern som måtte operere hofta og muttern fikk

slitt av en sene i skulderen, begge to fikk problemene etter fyllte 60 og moren min jobbet 100% til hun fyllte 69.)

 

Personlig, så tror jeg det har mye med stress å gjøre. Hvis du klarer å holde deg unna kjempestressmomenter og barnehager fulle av snørrete unger, så er mye gjort. Sikkert lurt å spise variert også. Kanskje viktigst er å sove nok. Jeg har null tro på alskens vitaminbomber og hestekurer. Har ikke vært forkjølet på leeeeenge nå. Utrolig deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med en forkjølelse er hvis du har tid og mulighet til å ligge under dyna, se på en film, spise snop og bare koose seg med verdens beste samvittighet :)

 

Ja, det er ingenting som er så galt at det ikke er godt for noe! Bare mentaliteten i seg selv er jo helsebot i lange baner!

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke se bort fra at placeboeffekten spiller sterkt inn samme hva man spiser eller drikker, men det er helt sikkert at bortsett fra at honning inneholder ca. 70% sukker, fruktose og druesukker,så inneholder den enzymer som hjelper på fordøyelsen, de fleste sporstoffer som kroppen trenger og mineraler. Du finner faktisk alle skjelettets bestandler i honning.

Hvis du kjenner en liten kribling i halsen og forstår at en forkjølelse er på vei, så skal du ta et stort krus med varm te, gjerne russisk eller Ceylon te. (Te uten for mye tilsetningsstoffer.) Tilsett en god slump honning en en passe dose brun rom.

Drikk dette og gå rett i seng. Du vil da sannsynligvis våkne opp i to til tre tiden om natten, gjennomvåt av svette. Neste morgen er viruset sannsynligvis borte.

Virusets verste fiende er høy temperatur. Det er derfor vi får feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen din @REs, men dette blir litt på siden uansett så vi kan kanskje bare la det være med det. :)

Det er mye vi ikke forstår, selv jeg har av og til vert nødt til å innse dette, men uten at dette skal utvikle seg til en diskusjon om vaksine så bør vi nok ta litt lærdom av de vaksineeksperimentene som f.eks. er utført på ungdomsskoleelever i den senere tid. (Hjernehinnebetennelse og livmorhalskreft.) Og de hysteriske  influensavaksineringene som er gjort de 2 - 3 siste årene. 

Er de bivirkningene vi har sett en pris vi er villige til å betale?

Og hva med utvikling av resistens hos diverse bakterier. 

Vi vinner slag etter slag, men hvem vil til slutt vinne krigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker et stort glass vann med en C vitamin brusetablett sitronsmak om morgenen, forfriskende og godt for immunforsvaret. Og drikker tran hver dag, grønn te, samt spiser endel blåbær og frukt daglig, innbiller meg det de sier at det er bra for kroppen og holder en frisk :) Er hvertfall veldig sjelden syk, selv med barnehage gutt i huset som drar med seg ymse bakterier og sykdommer hjem til tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran er nok bra. Den inneholder stort sett alt som ellers kan kjøpes som dyre piller og kapsler. Selen, Omega 3 etc.etc.

Og når det gjelder vitamin C så har vi jo "Nordens appelsin", kålrot, eller "kålrsabi" som den heter her. (Må ikke forveksles med Kålrabis som er noe man kan få hvis man blir bitt av et kålhode.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste forebygging mot forkjølelse er å la seg sterilisere i ung alder. Det er ikke måte på hvor mye forkjølelsesbasiller en unge drar hjem fra barnehage og skole..

Og hvis man får gjort denne jobben grundig nok så slipper man også å få kontakt med det annet kjønn. Utrolig hvor mye faenskap en kan pådra seg etter en kveld / natt med en liten lekkerbisken av det annet kjønn. (Samme kjønn har jeg ingen erfaring med, men kanskje det ikke er så stor forskjell.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste forebygging mot forkjølelse er å la seg sterilisere i ung alder. Det er ikke måte på hvor mye forkjølelsesbasiller en unge drar hjem fra barnehage og skole..

Men da mister man også muligheten til å skaffe seg en veldig god turkamerat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.