Gå til innhold
  • Bli medlem

Rasende elg


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse

Hehe. Fikk meg til å tenke på en sykkeltur for mange år siden. Vi måtte krysse et jorde med mange kyr, men en av kompisene nektet. "Ikke med alle de oksene der". Vi var uforstående, for vi så ingen, men han sto på sitt. "Dæm har da horn"...

 

Jaja, det var den gangen det. Nå er hornene byttet ut med bjeller...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det var en av denne arten.

Jeg så et utstoppet eksemplar av arten i Skottland for en del år siden og eieren påstod at han hadde skutt den slik den var, men gevir, og det var derfor den var blitt stoppet ut.

Nå er jo skottenes nasjonaldrikk ganske lett tilgjengelig over det meste av landet så da kan man kanskje forstå at ikke alt ser ut som man forventer.

post-4220-0-74858900-1380323075_thumb.jp

post-4220-0-08751500-1380323088.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Jura?

Produkter fra øyene i vest er jo noe for seg selv, enten de lukter som gammeldags båtpuss eller røkt makrell så er det ikke tvil om hva som har sjel og blir foretrukket av oss som liker denne skotske husfliden. 

Sitter du en søndag kveld og savner lukten av sur bålrøyk  i klærne så ta deg en liten Lagavulin og trekk gjennom nesa så forsvinner nok dette savnet ganske fort.

Personlig er jeg litt svak for Laphroaig og Bunnahabhain.

Du var heldig som bare fikk gevir på hunden, noen kan faktisk oppleve å få gevir selv også. 

post-4220-0-62072900-1380349762.jpg

post-4220-0-19865500-1380351455_thumb.jp

post-4220-0-63785100-1380351467_thumb.pn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geviret var borte i morges, heldigvis! :)

 

Den til høyre - Jurastition, ellers er jeg "medlem" av diverse klubber og "samler" på whisky, også de to du nevner.

 

For øvrig mye fin historie og mange fine turer å ta mellom destillerier der borte.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.