Rita Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Synes det er lite bilder fra nord her, så jeg tenkte å bidra med noen... Disse bildene er tatt på en kveldstur til Steinskartind. Det var ikke så lange turen - bare et par timer opp fra Kattfjordeidet. Toppen ligger på 817 moh, så vi snakker ikke om å melde oss inn i 2000-metersklubben! Flott tur for en ettermiddagsstund, og godt utgangspunkt for videre vandring rundt omkring. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRS Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Flotte fjell! Hilsen SRS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuttjukken Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det er så vakre fjell der nord, Rita. Eg vonar de kjem med fleire bilete. Helsing Stuttjukken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Håper å friste flere til å ta flyet nordover... Har ikke vært på Blåmann ennå - men synes nesten det er like fint å se på den fra andre sida av fjorden! Kjent turmål i Tromsø (nesten et must) - men det er folk som har gått seg fast på tur opp. Satser på å ha med kjentmann når jeg skal dit! Bildene er tatt i 02.07.2003 klokka åtte om kvelden - skulle en kveldstur for å se midnattssola oppe på Kjølen, men tåka kom så jeg snudde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panda Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hei Store Blåmannen har jeg vært på flere ganger, og lenge før jeg egentlig ble særlig opptatt av å gå på fjell. Du trenger ikke kjentmann opp der. Ruta er lett å finne og godt merket. Det er bratt og litt luftig noen steder men egentlig helt greit. Ikke noe å være redd for. På vei oppover skal det være umulig å gå seg vill i bra vær, men nedover kan det være lurt å se seg litt ekstra for på et par av de flatere partiene. Der er her man kan rote seg vekk. I bratta sier det seg selv hvor man skal gå Ellers lurer jeg litt på noen av de andre toppene på Kvaløya. Hollenderen & co er vel bortimot klatretopper alt sammen, men hva med toppene litt lenger sør? Fikk aldri gått dem da jeg bodde i Tromsø. Noen du kan anbefale ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gi Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Veldig kjekt med noen bidrag fra nord, alt for lenge siden jeg var nordover. Panda: Har ikke vært så mye på Kvaløya, men fottur til Store Hollendaren (1017) fra Grøtfjorden var ganske greitt. Vanlig som skitur på vår/forsommer også tror jeg. Var også en gang på midnattsoltur til Skamtinden, ytterst på nordre delen av Kvaløya. Enkel tur fra Rekvik, kan absolutt anbefales. Vet også at området rundt Kattfjordeidet, lenger sør, er mye brukt til toppturer på ski. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Sjekket nettopp et kart og fant ut at Steinskardtind, der har jeg jo vært!! visste bare ikke at det var det den het. Snill og fin topp! Greit å gå nordfra. Ellers er terrenget nord for veien til Kattfjord veldig bra. Har gått noen skiturer, men ingen toppturer der. Men Skittentind osv ser ut som veldig fine topper. Noen som er bedre kjent rundt her ? Generelt er jo Kvaløya et eldorado med veldig variert natur og masse gøyale fjell. Kort vei til Tromsø er det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.