Dag G - Evje Skrevet 21. september 2013 Skrevet 21. september 2013 Under vår vandretur i Njardarheim støtte vi på flere av disse enorme hinderene i skar og daler. Vi lurte på hva dette kunne være. Rune trodde dette var sperringer for å hindre troll fra å vandre til Austlandet. Selv tror jeg dette var bygd for å hindre spredning av huggorm og ørekyte motsatt veg. Men noen endelig konklusjon kom vi ikke fram til..... 6 Siter
Vargtaz Skrevet 21. september 2013 Skrevet 21. september 2013 En styggedom - bygd for å hindre vannet fri ferd. Siter
+ost Skrevet 21. september 2013 Skrevet 21. september 2013 Jeg har aldri sett noen som har vært så nær kanten av jorda. Så dere hva som venter på den andre siden? 2 Siter
OleJ Skrevet 21. september 2013 Skrevet 21. september 2013 bedre å ikke produsere noe strøm sjæl og importere alt fra mindre miljøvennlige energikilder i fattigere land? Siter
Dag G - Evje Skrevet 21. september 2013 Forfatter Skrevet 21. september 2013 Jeg har aldri sett noen som har vært så nær kanten av jorda. Så dere hva som venter på den andre siden? Var ikke over murene, men det var noe vått som luktet masse penger Siter
REs Skrevet 22. september 2013 Skrevet 22. september 2013 Tror du ikke bare at det er en morenerøys fra siste istid som er blitt litt ekstra jevn i kanten? Vi har mange slike her på vestlandet og det var jo her isen gravde ut daler og fjorder før den trakk seg tilbake. Ellers kan det kanskje være et signal fra det ytre rom. Kanskje en ufo har passert og laget disse for å sende oss en hilsen. Dette skjer jo stadig vekk både her til lands og spesielt i England. http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/--Forste-kornsirkel-pa-Vestlandet-3257097.html#.Uj6ME4Z7La4 Siter
Dag G - Evje Skrevet 22. september 2013 Forfatter Skrevet 22. september 2013 Tror du ikke bare at det er en morenerøys fra siste istid som er blitt litt ekstra jevn i kanten? Vi har mange slike her på vestlandet og det var jo her isen gravde ut daler og fjorder før den trakk seg tilbake. Ellers kan det kanskje være et signal fra det ytre rom. Kanskje en ufo har passert og laget disse for å sende oss en hilsen. Dette skjer jo stadig vekk både her til lands og spesielt i England. http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/--Forste-kornsirkel-pa-Vestlandet-3257097.html#.Uj6ME4Z7La4 UFO teorien var interresant. Vi så noen blinkende lys på himmelen over Storsteinhytta om natta.... Ellers er det lite av kornåkere er oppe i 1000 meters høyde. Siter
REJOHN Skrevet 22. september 2013 Skrevet 22. september 2013 Under vår vandretur i Njardarheim støtte vi på flere av disse enorme hinderene i skar og daler. Vi lurte på hva dette kunne være. Rune trodde dette var sperringer for å hindre troll fra å vandre til Austlandet. ] Selvsagt, de må være bygd for å hindre trollenes frie ferdsel. At jeg ikke har tenkt på det. Beste forslag hittil. Siter
finnjpedersen Skrevet 22. september 2013 Skrevet 22. september 2013 Det kan være stor-ørreten som har laget seg ei gytegrop nå på høsten. 1 Siter
stormåsen Skrevet 22. september 2013 Skrevet 22. september 2013 Trodde dere var erfarne fjellfolk her inne?? Alle ser vel at det er kanten på troll brunstgrop? Størrelsen indikerer en nokså stor tusseladd; sinte j..er så hold avstand og syng salmer! 3 Siter
REs Skrevet 22. september 2013 Skrevet 22. september 2013 Jeg passerte her for noen år siden. Jeg kom fra Hovatn og skulle til Eiavatn. Jeg var innom på Storstenen og spiste lunch. Jeg husker denne steinhaugen, men jeg tenkte ikke så mye over hva det var den gangen, men da hadde jeg ikke sett filmen om trolljegeren. Jeg kommer nok til å være mer forsiktig neste gang. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.