+TomasF Skrevet 20. september 2013 Skrevet 20. september 2013 Ser at selges hoftesekker på 8 liter. Tenker på dagsturer. Hvordan er de å bære i forhold til sekker? Siter
Stonis Skrevet 20. september 2013 Skrevet 20. september 2013 Tror eg ville ha prøvd en Ribz Front Pack i stedenfor en hoftesekk. Kjempefin til dagsturene. Kan brukast alene eller sammen med sekken om man ønsker det. Har selv en og synest den er helt topp på tur. Plass til mye i lommene og enkelt å få tak i det man måtte ha brukt for fra lommene. Bare å søke etter den på youtube så får du se hvordan den er Siter
Gemajohn Skrevet 20. september 2013 Skrevet 20. september 2013 Har noen frontlommer fra Bergans jeg en sjelden gang bruker. Og egentlig er fornøyd med. Samme prinsipp som Ribz men disse er montert på skulderreima til ryggsekk. Så når ryggsekk tas av "mister" jeg også frontlommene. Så at Ribz selges på utstyrskontroll.. no til 600.- Mulig det er litt å spare på å handle der framfor utlandet? Skulle gjerne sett nærmere på Ribz, men får holde meg til det jeg har Siter
Stonis Skrevet 21. september 2013 Skrevet 21. september 2013 Fikk min Ribz i gave av ungene. Var kjøpt her i landet i en nettbutikk som annonserte dei til salgs på finn.no for 499. Men husker ikke vilken butikk det var desverre. Synest min Ribz er heilt toppers både med og uten sekk Annbefalest på det sterkaste Siter
Koppen Skrevet 23. september 2013 Skrevet 23. september 2013 Du får midje- eller hoftevesker (eller rumpetaske som jeg er vant til å kalle det) som er mye større enn 8 liter også (særlig i USA). Og når de blir riktig store blir de gjerne kombinert med muligheten til å bruke skulderreimer også. Min største bruker jeg som skulderveske også, særlig om det er hyppige stopp og plukk av utstyr fra vesken. Som f.eks soppsanking og slikt. Jeg bruker disse (de vanlige) mye på dagsturer. Jeg har mange og opptil 12 ltr om jeg ikke husker feil. Det er store forskjeller i både bruksverdi og komfort. Min soleklare favoritt er Bergans Trysil 3L. Har den samme i 6L, men førstnevnte er helt klart mitt førstevalg. Fisker jeg, plukker bær eller sopp, så har jeg med StS sin lille ryggsekk på 68 gram til fangsten. Midjevesken kombinerer jeg med sele til hunden som drar veldig. Jeg synes det er en befriende bærekomfort og den sitter stødig på hofte/midje om en vil løpe litt. Skal en ha småting underveis er det bare å slakke opp og svinge den foran seg. I og med at den er så stødig (men merk at det er store forskjeller) har jeg nesten alltid en jakke på undersiden av den og full vannflaske i flaskeholderen uten at det lar seg merke. Det er også rimelig romslige rom i hoftebeltet i tillegg til muligheten for å stroppe under/foran og oppå vesken. Jeg har et uttall små ryggsekker fra 8 ltr og oppover, men det er ikke enten eller. Hver til sitt bruk og jeg tviler på du vil føle at en midjeveske i god kvalitet til 350 kroner er et evig bomkjøp. Også perfekt på skiturer, sykkelturer og jeg bruker faktisk slike vesker til orden på småsakene både i kano og kajakk. På sommeren i varmt og fint vær er det godt å ha ryggen helt fri. Jeg har for øvrig alltid med meg en liten kombi tarp/hengekøye/poncho og et lite koskesett i denne lille saken. Og mye mer, bl.a fiskeutstyr. Anbefaler deg å gi denne saken muligheten for å bevise! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.