HakonJ Skrevet 20. september 2013 Skrevet 20. september 2013 Nikon slipper et nytt vann- og støtsikkert "kompaktkamera", som også har utskiftbar optikk. Et godt kompromiss for de som ønsker god optisk kvalitet, robusthet og lav vekt på tur? Selv kommer jeg nok til å drasse på speilrefleksen, men jeg synes dette så riktig så spennende ut. Håper det har gode muligheter for manuelle/semimanuelle innstillinger, hvis ikke tror jeg Nikon har bommet litt her. http://www.teknofil.no/artikler/dette-kameraet-er-en-kompakt-toffing/137634 Edit: Ser de har tilsvarende eksponeringsprogrammer som speilrefleksene har. http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Nikon1/V27669.27669/Nikon-1-AW1.html#tab-ProductDetail-ProductTabs-Overview Siter
TormodiFuruskogen Skrevet 20. september 2013 Skrevet 20. september 2013 Takle kulde ned til 10 minus... det er jo ikke spesielt kaldt da... Siter
Veidemannsblod Skrevet 20. september 2013 Skrevet 20. september 2013 Nei det ble ikke jeg heller særlig imponert over. Har brukt mitt Sony NEX5 hybridkamera i strengere kulde enn minus 10, uten særlig problemer. Bare oppmerksom på å holde batteriet litt temperert (putter det i lomma), så går det helt fint. Tar bilder som bare juling. Ellers virker jo kameraet spennende. Siter
HakonJ Skrevet 20. september 2013 Forfatter Skrevet 20. september 2013 Temperaturgrensen var ikke imponerende, nei, men jeg tror ikke dette har så mye å si for praktisk bruk. Når det står at det "takler kulde ned til -10" betyr nok dette at produsenten kun garanterer full funksjonalitet ned til -10. Bruker mitt speilreflekskamera uten problemer i -25C, selv om det offisielt kun er garantert å fungere ned til 0C. Siter
Skaaningen Skrevet 20. september 2013 Skrevet 20. september 2013 Lysfølsomheten på objektiven virker litt so and so? Høyt pris? Ser ut å være et ganske smalt segment denne vender seg til? Siter
Vandrefalk Skrevet 21. september 2013 Skrevet 21. september 2013 Det med -10 er nok bare å se bort fra; det er normal ansvarsfraskrivelse fra produsenten! Så lenge man ikke skal drive undervannsfotografering er det vel et par speilreflekser fra Pentax som er gode konkurrenter.. Her vil prisen avgjøre.. Siter
squidman Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Har gått fra 10kg video-foto utstyr (steadycam, stativ, videokamera osv) til kun gopro og mobilen....t.o.m. speilrefleks virker ganske stor nå...men ser seriøst på blackmagic pocket til video-opptak....for meg er nå dynamisk omfang (dynamic range) viktigere enn oppløsning...men ville likt noe som tar 13 stops OG 2,5k i komprimert RAW (og gode bilder selfølgelig)...fortsatt avventende..... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.