famjsv Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Ser bra ut Garmin sine også, men ser at Suunto kommer godt ut i tester. Garmin Epix er ikke testet i Norge, enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Var også inne på tanken en stund og en slik klokke men droppet det. De er litt for glad i batteri når de brukes. Jeg endte istedet med en Casio PRW3000. Har ikke gps etc men har solcellelading så den går ikke tom for strøm. Har høydemåler, kompass etc. Var nok funksjoner det for en slags backup. Bruker jeg heller GPS sammen med kart og kompass. På min Galaxy S4 er det og bra kartfunsjon og gps som også fungerer fint. Bruker ikke all verden strøm å sjekke hvor man er. Den er og lagt kjappere på posisjonering enn min Garmin Gps. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opas Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Var også inne på tanken en stund og en slik klokke men droppet det. De er litt for glad i batteri når de brukes. Jeg endte istedet med en Casio PRW3000. Har ikke gps etc men har solcellelading så den går ikke tom for strøm. Har høydemåler, kompass etc. Var nok funksjoner det for en slags backup. Bruker jeg heller GPS sammen med kart og kompass. På min Galaxy S4 er det og bra kartfunsjon og gps som også fungerer fint. Bruker ikke all verden strøm å sjekke hvor man er. Den er og lagt kjappere på posisjonering enn min Garmin Gps. Får du opp kartreferanser på mobilen, og får du det uten dekning? Nå liker jeg meg utenfor dekning, men kjekt å høre om mobilen kan levere dette uten dekning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Hvis du tenker på f.eks 59.98310 N , 010.77827 E ? (Sånn ca midt i Maridalsvannet.) Jada. Kan og endre til andre formater. Den gir deg også aktuell skalering på kartet som f.eks 1:23033. Gps fungerer fint overalt selv om det ikke er dekning på mobilnettet. Dog må du ha forhåndslastet kartbladene for området du skal. Er det mobildekning så kan du laste ned der og da men fordel med god overføringshastighet. Finnes mange apps med kart.Jeg bruker som regel Norgeskart. Droppet GPS og kart i Feumundsmarka og brukte bare mobil ved behov. Er jo merkede stier etc der så ikke så lett å gå seg bort Har også en barometer app som viser trykk og M.o.h. Den er faktisk rimelig nøyaktig. Men den vil gjerne opdatere seg mot mobilnett. Har ikke testet hvor god den er utenfor deksning da jeg bare har hatt den en kort stund. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg bruker Locus Pro kart app på Galaxy S4. Du kan laste ned kart fra Norgeskart på forhånd. Du kan legge inn pungter og stier også. Anbefales! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opas Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg har Iphone 6 pluss. Nesten like stor som Garmin GPSén Må sjekke til GPS apper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Til iphone er vist motionX en av de bedre, men ikke gratis. Til android er Backcountry bra. Den har statkart sine topokart. Samme som Norgeskart har. Backcountry hqr flere funksjoner. fullversjon koster 60-70 kroner, men langt biligere enn dedikert gps. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.