Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Om du samler på 2000-metre er Rasletind raskeste 2000-meter, herfra greit å gå videre langs ryggen bort til Kalvehøgda. Her er 2000-meterstopper på rekke og rad om du samler på slike, ca 5-10 stk avhengig av hva du benytter som primærfaktor.

Starter du tidlig og rekker første båt vestover på Gjende, kan du nå Surtningsui 2368 m, en av Norges 10 høyeste. Du har ca 8 timer tilgjengelig, og må gå på litt for å nå tilbake med siste båt 16:40. DNT sier 5 timer opp og 3 timer ned. Min erfaring er at det kan kuttes litt inn på tidsforbruket oppover, mens det nedover er vrient å kutte inn på tiden.

Foretrekker du slake topper er Heimdalshø på østsiden av veien en kosetur.

Heimdalshø, Surtningsui, Vestre Kalvehøgda og Østre Rasletind er kommunetopper i Nordfron,Vågå,Vang og Østre Slidre om du samler kommunetopper.

Jeg gikk alle disse toppene siste uke, og reklamerer gjerne for god mat, rimelig og grei overnatting og trivelig vertskap på vandrerhjemmet på Valdresflya, 1387 meter over havet. 165 kr/natt for ikke-medlemmer, billigere for medlemmer. Dette var min base-camp.

God tur !

Skrevet

Kjempemessig! Tusen takk begge to!

Skal kjøre fra Trondheim på morgenen, så jeg må nok begrense meg litt når det gjelder lengde.. Men nå har jeg iallfall et utgangspunkt når jeg skal sette meg nå og titte litt på kartet:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilken topp gikk du på til slutt ? Det hadde vært spennende å vite!

Har du tid nok er Kalvehøgdene en fin og lang tur med masse utsikt. Ellers synes jeg Bukkehammeren er en bra tur. Den er "bare" 1910, men hvis du vil ha med en 2000 topp går det an å rusle videre bort til Kvassryggen.

Knutshø er også en fin topp og ikke så lang tur heller. Tar vel en tre fire timer opp og ned hvis man tar livet med ro. To morsomme klyvestrekninger er det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.