Populært innlegg Helge.R Skrevet 18. september 2013 Populært innlegg Skrevet 18. september 2013 Etter noen dager med noen meter med nedbør til sammen var det dags for å se om det hadde bedret forholdene til skogs-ørreten. Ville prøve et vann jeg vet det går fin fisk i men jeg har aldri tatt noe der. Da jeg kommer til vannet etter ca 30 min gange i Vestfoldskogene, ser jeg ikke et vak. Jaja tenker jeg..... Den trenger vel litt mer tid. En del mygg og vårfluer langs kantene. Setter meg ned og observerer litt ved ei lita bukt. Tre vak på rappen helt inne ved land under ei bjørk som henger litt utover. Setter på en Black Gnatt og pælmer den ca meteren fra vakene. Ca 6-7m fra der jeg står. Oi... der vaket den igjen bare liten halvmeter fra flua... Vente vente vente, DER.... Jeg gjør et mothugg og den sitter dønn. Det hyler i snella og hele kastelina fyker ut pluss ca 10m med backing. Waow... Dette er det jeg har venta på i hele år.... Jobber den forsiktig innover igjen. 5m fra land og den gjør et utras til 25-30m rett ut. Adrenalinet pumper. Den går opp og gjør et byks og jeg ser da fort den er fin str. Etter ca 10-15 min håver jeg den. Jeg brøler ut i skogen i jubel og glede. Det er dette det handler om. Fin fisk i de fineste omgivelser. Høsten kjører en sjarmoffensiv med de flotte fargene som er på vei. Denne kommer jeg til å leve på ei stund. Ble bare med denne en kjempa i dag, men den er garantert ikke den eneste der. Både så og hørte voldsom fisk plaske fra tid til annen. Gjett om det blir middag av denne da... 18 Siter
Tor-Kjell Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 PLEASE! Hva heter vannet????, ..........................................................................................................................................................hehe,tulla 1 Siter
Helge.R Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 PLEASE! Hva heter vannet????, ..........................................................................................................................................................hehe,tulla Det er nok nærmere en du tror om du er vestfolding Siter
Friluftsnoob Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Nice fisk. Skal til Valdres i morgen og håpe håpe. Btw, månedammen? 1 Siter
Helge.R Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Nice fisk. Skal til Valdres i morgen og håpe håpe. Btw, månedammen? God tur og skitt fiske. Månedammen? Aldri hørt om den før... Siter
Tor-Kjell Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Må visst fram med kartet over Vestfold. Hvor får man kjøpt slike bittesmå modeller av kniver? 1 Siter
Helge.R Skrevet 20. september 2013 Forfatter Skrevet 20. september 2013 Må visst fram med kartet over Vestfold. Hvor får man kjøpt slike bittesmå modeller av kniver? Kart er nyttig Morro å vite at det finnes slike vann her og. Kniven er av merke brusletto. ca. 20cm Siter
Martin HJ Skrevet 22. desember 2013 Skrevet 22. desember 2013 Wow for en flott rugg fra disse kanter, mye veide den? Send meg en PM om du vil dele hemmeligheten, trenger et godt Ørretvann i nærheten av byen vår Siter
Helge.R Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Skrevet 22. desember 2013 Wow for en flott rugg fra disse kanter, mye veide den? Send meg en PM om du vil dele hemmeligheten, trenger et godt Ørretvann i nærheten av byen vår Den veide vel 740gr om jeg ikke husker feil... pm? blir en fin julegave å få navnet på et slikt vann;-) Siter
Martin HJ Skrevet 22. desember 2013 Skrevet 22. desember 2013 Den veide vel 740gr om jeg ikke husker feil... pm? blir en fin julegave å få navnet på et slikt vann;-) Nå har jeg vært veeeldig snill i år, og julenissen er helt enig 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.