Gå til innhold
  • Bli medlem

Dalagubben 1344 moh - Sunnmørsalpene (08.08.05)


evenl

Anbefalte innlegg

Annonse
Apropos Slingsby: Hadde meg en repetisjon av bl.a. "Slogen fra Jenteskardet" i helga.

Med "teorien" på plass gjenstår utførelsen 8)

Litt 'mer' fornøyelig fra Slingsby (1899 ref Dalagubben/Miendalstind): Kolåstinden og Sætretindane rett ved og et endeløst hav av opprørte tindeegger frosset midt i stormen, tok rent pusten fra oss. Og dypt dypt der nede smilte den frodige Bondalen og nynnet med i naturens lovsang til det mektige skaperverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "teorien" på plass gjenstår utførelsen :D

Jepp :)

Litt 'mer' fornøyelig fra Slingsby (1899 ref Dalagubben/Miendalstind): Kolåstinden og Sætretindane rett ved og et endeløst hav av opprørte tindeegger frosset midt i stormen, tok rent pusten fra oss. Og dypt dypt der nede smilte den frodige Bondalen og nynnet med i naturens lovsang til det mektige skaperverket

Mye av den sorten, ja....... levende oversatt. Kanskje eaa er delaktig ? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av den sorten, ja....... levende oversatt. Kanskje eaa er delaktig ? 8)
Hehe, jo takk, men jeg skal nok ikke ha mye av æren her du! Har ikke vært i nærheten av dette landskapet, så jeg har sikkert mye å se fram til, og å glede meg til! Så får vi se hva rapportene måtte bringe av slikt, om det noensinne blir noen...! :D

Men slikt landskap påvirker meg - det gjør noe med meg. Jeg blir tidvis så grepet og overveldet at jeg bare ikke klarer å formidle det, med kun menneskekrypets fattige ord til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som et kompliment, Erik :D

Dine turrapporter blir sikkert ikke dårligere om du havner på tur her borte i nordvest en gang......om du da ikke, som du selv er inne på, blir målløs..... 8)

Forøvrig skildrer jo Slingsby andre steder enn Sunnmørsalpane. Hadde nese for fine topper og god fjellsport den karen......... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.