Gå til innhold
  • Bli medlem

Falketind og Stølsnostind - via pionerruta (06.08.05)

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Evenl,

ser ut som dere gikk en litt mer krevende variant opp østsiden på ryggen nord for Falketind enn hva vi gjorde da vi gikk ned den i 1997. Vi hadde ikke sikringsutstyr, men kom oss rimelig greit ned etter litt sondering av fjellsiden. Tror dere gikk nærmere Falketind enn hva vi gjorde.

Uansett gir det kort vei til Falketind, men dog en del brattere enn normalveien.

Skrevet

Hvis jeg husker riktig så ble vell pionerruta opp til Falketind beskrevet i et nummer av Fjell&Vidde i våres. Der stod det at klatringen via denne ruta skulle være av grad 1-2. Jeg er meget fersk i klatre-gamet, men jeg kan ikke tenke meg at ruta vi gikk hadde den graderingen.

Tror som du sier Nils at vi gikk litt nærmere Falketind, og at dere i 97 holdt dere rundt pionerruta. Nå skal det sies at "østveggen" blir lettere jo lenger nord du kommer.

Skrevet
Nå skal det sies at "østveggen" blir lettere jo lenger nord du kommer.

Det var det vi opplevde også. Vi forsøkte først litt nærmere der dere kom opp, men fjellet stupte jo nærmest rett ned. Så vi ble presset litt mer mot nord, og da gikk det.

Husker jeg leste om pionérruta i Fjell og Vidde tidligere i år, og at denne må ha gått omtrent der hvor vi gikk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må helse ti Are...han redda søndagskvelden min då han plukka meg opp i Tyinkryssset! Å haike er ikkje noko problem når det kjem kjekke fjellgutar kjøyrande. Flotte bilete..turen min blei heller liitt amputert grunna fforstuva ffot osv, ,men ein ffår ikkje meir morro enn ein lagar sjølv. men du får helse..morsomt å "finne" turen dykkar her. Hege

• 1 måned senere...
Skrevet

Ser at vi traff den nederste delen av pionérruta ganske nøyaktig, men at vi gikk mye mer til venstre i øvre del. Vi gikk ovenfra og ned, og forlot ryggen øverst omtrent midt mellom den grønne og røde streken.

Skrevet
Ser at vi traff den nederste delen av pionérruta ganske nøyaktig, men at vi gikk mye mer til venstre i øvre del. Vi gikk ovenfra og ned, og forlot ryggen øverst omtrent midt mellom den grønne og røde streken.

Høres ut som ei pionérrute i seg selv :roll:

Skrevet
Høres ut som ei pionérrute i seg selv :roll:

He, he, ja det kan du si! :)

Vi følte vel oss som noen småpionérer da vi ville prøve å finne en farbar vei ned. 8) Vi hadde hørt at førstebestigerruta gikk et eller annet sted der, og ville se om det var mulig å ta seg ned.

Skrevet
Altså har du ikke gått pionérruta Even. Du må nok en tur tilbake ja 8)

Ja du kan så si :roll: Overskriften på turbeskrivelsen må vel også endres nå..

Falketind er ikke å forakte, og jeg tar gjerne en tur tilbake. Da gjerne med litt utsikt mot Hurrungane fra toppene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.