Gjest gammeltbrukernavn111 Skrevet 15. september 2013 Skrevet 15. september 2013 Hei Jeg skal bytte ut mine nåværende fjellstøvler, som er La Sportiva Tibet Anfibio. Jeg har stort sett vært fornøyd med dem, men har kommet til at jeg vil ha et par fjellstøvler uten membran. Jeg har prøvd et par modeller fra Lundhags, men vet ikke om jeg likte dem helt. Så jeg har kikket litt etter andre fjellstøvler uten membran, men det er jo ikke akkurat veldig mye å finne... Etter en del googling fant jeg frem til Scarpa SL Active (tror de bare het SL før). Ut i fra hva jeg kan se på nettet virker det som støvlene har veldig god byggekvalitet, solid ytterlær og en gjennomgående god konstruksjon. Problemet er jo at jeg må prøve skoene på for å vite om modellen passer til føttene mine og for å finne riktig størrelse. Jeg har ikke klart å finne frem til noen butikker som faktisk selger disse i Norge, så derfor lurer jeg på om noen her vet om en butikk i Oslo (eller i nærheten på Østlandet) som fører disse fjellstøvlene? I tillegg ville det vært supert med tilbakemeldinger fra folk her som bruker Scarpa SL, når det gjelder passform, størrelser, kvalitet og levetid. Kan man kjøpe dem i "vanlig" størrelse eller må man gå opp, for eksempel? Siter
Gjest gammeltbrukernavn111 Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Fant ut av det! De har fortsatt skoene på Sportsnett her i Oslo. Flotte greier. Siter
Fimax Skrevet 17. september 2013 Skrevet 17. september 2013 SL er en klassiker, som har vært på markedet i over 20 år. Har slitt ut to par. I begge tilfeller var det sålen som tilslutt var så nedslitt at jeg skiftet sko. SL er en kraftig sko og er ganske mye tyngre enn "moderne" sko med plast og stoff. Jeg synes de holder bedre enn moderne sko, hvis en pusser dem ofte. Jeg synes de ofte er for tunge for min smak, bruker lettere støvler i de fleste tilfeller. Siter
Gjest gammeltbrukernavn111 Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Jeg synes de virker veldig gode og solide. Sportsnett hadde visst kjøpt opp et lager av dem og selger dem for 599, noe som må kunne sies å være en svært god pris. Tror ikke det er mange størrelser igjen. Sammenlignet med La Sportiva måtte jeg gå opp en størrelse. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.