Populært innlegg tronn Skrevet 10. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2013 Da var det dags å få slengt opp rapport nr. 2 fra 2. fjellforumtreff i Nordmarka. Som den kunstneren innen prokrastinering jeg er, starta jeg å pakke sekken etter jobb på fredagen. Det tok lang nok tid i seg selv, og når jeg endelig kom meg på veien, klarte jeg å drite meg ut på Røa når jeg skulle videre inn til Sørkedalen. Der hadde de bytta holdeplass, da uten å skrive noe om det på holdeplassen. Når klokka slo 1943 var jeg på vei fra Sørkedalen skole mot Finnerud. Det begynner å bli mørkt allerede. Når jeg ankommer Finnerud, ser jeg meg nødt til å finne fram hodelykta, da jeg skal inn i relativt tett skog. Får ikke behov for den med en gang, men den er nå kjekk å ha klar. Karrer meg igjennom skogen, og holder på å tryne på glatte steiner i mørket mer enn en gang. Men litt før klokka slår 2130 er jeg kommet til Øyvannet hvor jeg planlegger å overnatte. Ikke lenge etter finner jeg en gammel bålplass på et berg som går rett ned i vannet. Her får jeg etter mye blåsing fyr på noen kvister, som holder meg med selskap til jeg mener det er natta. Det er nesten skyfritt denne natten, og jeg titter opp på stjernene der jeg ligger under åpen himmel. En nydelig avslutning på en rimelig bedriten dag. Dette er utsikten fra soveplassen min når jeg står opp litt før kl. 0700 lørdag morgen: Dette blir da starten på en helt nydelig dag i Nordmarka. Jeg lager meg litt frokost, før jeg pakker sakene mine og setter kursen for Kobberhaughytta. Svak for vaffel som jeg er, blir skuffelsen stor når jeg finner ut det ikke selges noen vaffel på Kobberhaughytta før i 11 tiden. Furten og grinete setter jeg kursen videre mot Bjørnholt, og leke the waiting game der i stedet. Kom fram til Bjørnholt 1030, litt vel tidlig, men da ville jeg i hvert fall være på plass om det evt. ville dukke folk opp. Så jeg satt meg like gjerne på svaberget i sola ved vannkanten langs Bjørnsjøen med kaffe og litt mat. Etter hvert får jeg melding fra hesthov, som ønsker å bli med for en kanotur denne flotte septemberdagen. Da leier jeg meg en kano, og tar meg en liten sving for meg selv mens jeg venter. Tok selvsagt med meg en vaffel mens jeg først var der oppe og viftet med Sigrid Undset. Ikke lenge etter får jeg melding om at ost er ankommet Bjørnholt. Vi finner så ut at vi må slenge fra oss "lettvektsekkene" våre på øya vi skal overnatte på før vi tar med oss Hestehov, som kommer litt senere. Været er knall, og jeg finner ut at solkrem er lurt også i september. Vi finner en åleit øy hvor ingen andre har landa enda(det var en hel del mennesker ute med kanoer denne dagen). Det viser seg også at ost er relativt habil i kano, kanskje litt rusten, men bidro med fler triks enn jeg hadde å vise til. Etter hvert plukker vi opp Hesthov som har kommet med sykkel til nordøst siden av Bjørnsjøen, og vi turer tilbake til solsiden på øya vår for et bedre måltid. Etter hyggelig prat om friluft og mat reiser Hesthov igjen. Da tar jeg og ost en tur for å finne liggeunderlaget mitt, som jeg klarte å legge igjen på en annen øy tidligere på dagen. Det lå pent og pyntelig der det skulle, og det ble mer bålfyring med tilhørende akevitt og 60% til kaffen. Var litt mer skyer denne kvelden, som synliggjorde lysforurensning fra byn, men det var mer enn trygt nok å sove under åpen himmel denne natten også. Vi hadde utsikt mot Kikutstua på andre siden av vannet: Stod igjen opp i 7 tiden søndag morgen til en fantastisk soloppgang: Fyrte også opp et lite morgenbål før ost våknet. Da ble det frokost og mer sjitprat før vi fant ut at folk hadde ting å gjøre hjemme før kvelden snek seg innpå igjen. Vi tok en runde rundt på Bjørnsjøen og fant en hel rekke flotte leirplasser både på øyer og på land. Helt klart mange flotte alternativer her. Halv elleve leverte vi kanoen, og etter en nystekt bolle på Bjørnholt satte vi i vei mot Sognsvann i et stødig tempo. Dette er første dagen på turen jeg møter noe særlig mennesker på tur, samme gjelder ost, men jeg hadde vært litt vel tidlig eller sent ute for vanlige folk tenker jeg. Når vi runda hjørnet på Ullevålseter ble vi møtt av et hav av mennesker. Her gjorde vi det eneste riktige, som var og kjøpe seg en cola, og komme seg til helvete videre. Så snart vi var på blåsti igjen mot lynhytta, var vi så og si alene atter en gang. Merkelig det der. Nede ved Sognsvann fikk vi æren av å gå i kø fram til T-banen. Tøft å svelge etter en regelrett episk tur i Nordmarka. Eneste vi manglet var litt flere folk fra FF, men vi klager ikke, for denne helgen har vært innertier hele veien. Dersom det blir like flott vær til helgen blir det ny tur på meg, om folk vil hive seg på det, er det bare sende meg en melding Og her har du ost sin versjon: http://www.fjellforum.no/topic/29038-septembertreff-i-nordmarka/#entry265269 Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Kjempegode turrapporter dere kommer med karer! Fristet litt - kano har jeg nesten aldri prøvd.. Er det sånn at knallvær er en merkevare for Fjellforumturer? Jeg mener - at vi kan stille med værgaranti? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Hehe, nå kan det hende jeg husker feil Kjell Iver, men på første henget i Nordmarka var det ikke akkurat nydelig vær Men vi fikk nå i hvert fall testet tørkesnora til Larsdx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Kjempegode turrapporter dere kommer med karer! Fristet litt - kano har jeg nesten aldri prøvd.. Er det sånn at knallvær er en merkevare for Fjellforumturer? Jeg mener - at vi kan stille med værgaranti? Det å bruke kano er en virkelig fin måte å oppleve naturen på Kjell Iver. Smilte godt av værgaranti-kommentaren din. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirali Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Flotte bilder og en fin rapport . Fin ide å stille med værgaranti - smilte godt av den jeg!! Trasker rundt i østmarka på lørdag (prøver oss på x-run for første gang)... hvis jeg er like hel etter det kunne det kanskje vært moro med en overnatting i det fri. Hvor har du tenkt deg, tronn? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Flotte bilder og en fin rapport . Fin ide å stille med værgaranti - smilte godt av den jeg!! Trasker rundt i østmarka på lørdag (prøver oss på x-run for første gang)... hvis jeg er like hel etter det kunne det kanskje vært moro med en overnatting i det fri. Hvor har du tenkt deg, tronn? Har ikke tenkt så mye enda Men en eller annen plass hvor jeg kan starte fra t-bane tipper jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minituren Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Fin rapport. Det er mange fine blåstier mellom Sognsvann og Ullevålseter ingen grunn til å gå motorveien. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 11. september 2013 Pålogget Del Skrevet 11. september 2013 Flott rapport @tronn. Hvor habil jeg er i kano kan nok diskuteres. Artig var det ihvert fall. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Flott rapport @tronn. Hvor habil jeg er i kano kan nok diskuteres. Artig var det ihvert fall. Alt er relativt Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Er noen skriveleifer jeg får rette opp i senere i kveld 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Trasker rundt i østmarka på lørdag (prøver oss på x-run for første gang)... hvis jeg er like hel etter det kunne det kanskje vært moro med en overnatting i det fri. Hvor har du tenkt deg, tronn? Grunnet dagens værvarsel, tar jeg overnattingen i morgen i håp om en ny natt under åpen himmel. Du får ha lykke til på X-Run på lørdag 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirali Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Takk for det, det blir spennende ! Ser den... da får du ha en god tur . Håper at været holder seg inatt og gjerne imorgen også. Gleder meg til å se flere fine bilder! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellrypa Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Fin rapport. Hvilken øy lå dere på? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 13. september 2013 Pålogget Del Skrevet 13. september 2013 Fin rapport. Hvilken øy lå dere på? En navnløs en. Ifølge kartet den nest største. Ligger øst for Storøya, rett nordvest for Brenterød. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Lurer på om den kanskje hadde et navn på 1:12500 kartet mitt. Men mulig jeg så noe annet. Skal uansett dobbeltsjekke når jeg kommer hjem Men er man først utpå der med kano, er mulighetene for leirplass(lekeplass som autocorrect foreslo) mange. Skal legge ut noen flere bilder over helga med litt kano action Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Her er noen bilder fra meg og hesthov som viser litt mer kano Kano i soloppgang Vann til kaffen må kokes Blikkstille på vei hjem på søndag. Kikutstua er rett forut. Ost er i ekstase over den mektige Bjørnsjødammen Og her er et par av hesthov sine bilder: Ost og meg i det fjerne En solbrent tronn med fårete glis 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 16. september 2013 Pålogget Del Skrevet 16. september 2013 Litt av et ekstatisk ansiktsuttrykk jeg har der 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Walle Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hva skjedde med bildene @tronn .... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Skal se om jeg får ordnet opp i det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Hva skjedde med bildene @tronn .... ? Da skal det være i orden.. Ser du bildene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Walle Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Da skal det være i orden.. Ser du bildene? Yes sir! Thank you sir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.