Gå til innhold
  • Bli medlem

Zebra billy can - Utskilt


Humle

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse

Sikkert et enfoldig spørsmål, men man må da være mange og meget glad i grøt og suppe for å rettferdiggjøre en så stor kjele

 

Om man syns en kjele som holder 1,2 liter før den renner over og  med en diamter på 12 cm er stor, har man ikke mye magemål :-)

 

Her er en demo av den:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man syns en kjele som holder 1,2 liter før den renner over og  med en diamter på 12 cm er stor, har man ikke mye magemål :smile:

 

Her er en demo av den:

 

Ja, men hva skal man med den??? Her veier vi, og kniper vekt både her og der, personlig har jeg gått ned 4 kg.og så bringer man med seg noe som må veie ett tonn og romme 10 liter.  Er det nostalgi eller.  Så på videoen.  Hadde jeg laget noe slik ville jeg skamme meg for å vise den.  En ting amerikanerene må lære seg er å "jukse" litt, og ikke vise og vektlegge hver minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kjele på 1,2l kan då umogleg romme 10l!

 

Etter mi erfaring er 1,2l akkurat passe til det meste av matlaging eg gjer på tur. Eg har i alle fall problem med at ting kokar over i ein kjele på bare 1l. Det stlrste problemet med det meste av såkalla ein-manns-kokesett, er at kjelen er akkurat litt for liten til å kunne lage mat i.

 

Og om det skulle vera nostalgi i kjelevalget, kva er i så fall problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kjele på 1,2l kan då umogleg romme 10l!

 

Etter mi erfaring er 1,2l akkurat passe til det meste av matlaging eg gjer på tur. Eg har i alle fall problem med at ting kokar over i ein kjele på bare 1l. Det stlrste problemet med det meste av såkalla ein-manns-kokesett, er at kjelen er akkurat litt for liten til å kunne lage mat i.

 

Og om det skulle vera nostalgi i kjelevalget, kva er i så fall problemet med det?

Jeg bare spurte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hva skal man med den??? Her veier vi, og kniper vekt både her og der, personlig har jeg gått ned 4 kg.og så bringer man med seg noe som må veie ett tonn og romme 10 liter.  Er det nostalgi eller.  Så på videoen.  Hadde jeg laget noe slik ville jeg skamme meg for å vise den.  En ting amerikanerene må lære seg er å "jukse" litt, og ikke vise og vektlegge hver minste ting.

 

Hva man skal med en kjele er vel rimelig innlysende.

 

Kniper vekt? Den sporten gidder ikke jeg å delta i da jeg rett og slett ikke har noe behoiv for det.

Og en kjele på 1,2 liter kan ikke romme 10 liter nei.

 

Fyren på Videoen er forøvrig ikke amerikaner. Mike er fransk canadier, og vet nok mer om hva som funker og ikke funker i villmarka enn de fleste Nordmenn kan drømme om.

Og hva som er skammelig i videoen bør du forklare nærmere. Ta gjerne kontakt med Mike selv isteded for å fornærme han anonymt på et norsk forum.

 

Men skal vi ta amerikanerne. En av dem sa noe lurt en gang: "Alle må få lov å gå sin egen tur"...kansje det er du som må lære deg å jukse litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overdriver du vel en smule?  ;)

 

Jeg kjøpte en slik "pen rod combo" i høst. Så det første gang i en video om en xul-vandrer som plutselig "tryllet" fram et fiskesett. Men har ikke prøvd sakene ennå. For øvrig kjøpte jeg et sett fra Kina som pakkefyll, og jeg har så langt ikke oppdaget den helt store forskjellen på stengene. Snellene derimot...

 

(Fikk ikke plassert tekst under sitatvinduet denne gangen... Merkelig)

 

:)

 

[...] Mike er fransk canadier, og vet nok mer om hva som funker og ikke funker i villmarka enn de fleste Nordmenn kan drømme om.[...]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.