Gå til innhold
  • Bli medlem

Skoddevarre


Sasojen

Anbefalte innlegg

Heisann heisann.

 

 

Ny topp er erobret, Skoddevarre som er 330 moh. Med meg fikk jeg mamma og et nytt bekjentskap, Hyggelige Hilde som jeg døpte henne.

 

Det skulle ta 1 time å gå opp i rolig tempo, men jeg skjønner jo ikke helt hva det ordet betyr, så vi gikk fra "gamla" i et godt tempo. På veien møtte vi tre gutter som går på Øytun folkehøyskole, og de hadde med seg sykler. Spenstig! Men vi gikk fra de også. 

 

Så kom vi på toppen etter 25 minutter og satte oss ned å slappet av med utsikten. Guttene kom etter hvert, og vi slo av en prat. Riktig så hyggelige unge sjeler. Siden vi hadde tatt de igjen og kom før de på toppen, så trodde de at de skulle ta oss igjen på veien ned. Det kunne jeg ikke godta, så jeg og Hilde satte avgårde nedover igjen. Jeg løp dessverre fra Hilde også, men jeg måtte komme ned først! 

 

Møtte på gamla 1 km lenger nede, men måtte bare fortsette, jeg skulle jo vinne! Så kom jeg ned da, jublet for meg selv og var riktig så fornøyd. Hilde kom etter noen minutter. Jess vi vant!

 

Guttene så vi ikke noe til... Så var det på tide å gå opp igjen å hente gamla, da. På veien opp så møtte jeg faktisk på de, men de stoppet ikke så tror de var skikkelig sure (neida, de hilste og smilte). 

 

Siden mamma alltid tar bilder og vandrer litt vekk fra stien så var hun ikke lett å få øye på, men fant henne til slutt. 

 

Det var den toppen:)

 

Nå sitter jeg bare å nyter vinnervin og vinnersnus. Det smaker fortryllende:)

post-13037-0-67883700-1377975497_thumb.j

post-13037-0-13241800-1377975538_thumb.j

post-13037-0-17934400-1377975598_thumb.j

post-13037-0-44714400-1377975655_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se bilder fra gamle trakter. Har vandret, fisket og jaktet masse i det fjellet der ;)

 

Kult Bjarne, digger at du koser deg med å se på bildene:) Er så sykt fint her oppe at jeg ikke skjønner hvorfor folk sitter inne hele dagen......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du er kommet godt i gang med toppene i Alta :)

Hvordan går det med foten du tråkka så pent over?(jeg mener å huske du gjorde det for ikke lenge siden...)

 

Joda, er fjerde toppen nå, bare seks igjen! Foten er så som så, men så lenge jeg ikke tråkker over igjen overlever jeg:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.