Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter en PDA, og lurer på om noen har noen gode tips å komme med i den henseende. Har googlet litt men ser ikke skogen for bare trær...

Bruksområdet vil være:

- notere på underveis når jeg er på tur. Blir helst i teltet på kveldene.

- Kunne koble til en GSM telefon og sende mail. Helst med kabel.

- Kunne koble til et lite tastatur. De har noen stoff-tastatur og sammenleggbare..

Batterikapasitet er et must. Gjerne AA sånn at jeg kan ha samme batteritype som annet utstyr.

Trenger ikke være fargeskjerm, som stjeler mye strøm, og det trenger heller ikke være mulighet for GPS eller innebygd GSM siden jeg har det utenom. Gjerne tåle juling, om det finnes noe slikt...

Mvh Kjell Iver

Annonse
Skrevet

Garmin Ique er ein pda med innebygd gps. Har sett denne i bruk og gps/kartdelen virka veldig bra. PDAen kjører Windows mobile og har små versjonar av word, excel o.l. Reknar med at bluetooth kan nyttast for å koble seg opp via gsm/3g telefon til internett. Veit ikkje om det er mogleg å koble til ekstert tastatur, men reknar med det sidan den har usb-port.

MEN den er aboslutt ikkje vasstett, toler sikkert ikkje så mykje og det er ikkje AA batterier. Alså ikkje den perfekte gps'en for turbruk og kanskje heller ikkje det du er på jakt etter...

Les meir her: http://www.garmin.com/products/iQueM5/

Treng du bare å notere og sjekke epost, så klarer du deg lenge med ein forholdvis ny mobiltelefon. Fleire modellar blir levert med mykje programvare installert, inkludert tekstbehandling, nettlesar og epostklient. Ein rimeleg og bra slik mobiltelefon no om dagen er 3G telefonen Nokia 6630. Både surfing og epost fungerer upåklageleg.

Har ikkje høyrt om modellar med gps på det norske markedet den siste tida (viss vi ser vekk frå "dekselet" til nokia 5140 samt den eldre Benefon Esc), men reknar med at det eksisterer eksterne gpsmodular med bluetooth som kan tilkoblast. Batteriet på mobiltelefonen fort blir tappa ved aktiv bruk, så det kan bli problematisk med tanke på å turbruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.