Andy3000 Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Hei, Etter tur nummer to noensinne på rulleski klarte jeg at ødelegge piggen på den ene staven. Den ser nå ut som på vedlagt bild; er det bare å skifte til f.eks.http://www.oslosportslager.no/produkt/swix-rulleskipigg-10mm-21239.aspx eller er også staven ødelagt så den må skiftes? Takk! Andreas Siter
borgern Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Som regel har bare selve piggen røket. Skiftes ved forsiktig oppvarming med varmepistol eller du kan bruke en kjele med varmt vann. Så limer du på ny. Jeg har som regel brukt et epoxylim til dette. Slike pigger har litt forskjellig dimensjon. Swix bruker 10mm mens f.eks Oneway bruker 9 mm. Pass på at du får riktige pigger til dine staver. Vedlagt bild ? skulle det vært med et bilde? Siter
sherpa Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Du må måle diameteren på skistaven rett over pigghylsa, ikke bara ca. men nøyaktig. De fleste er 10 - 11 mm. Har du ikke skyvelær for nøyaktig måling så ta av piggen og ta med staven til butikken. Gjør som borgeren over her skriver for å skifte. Ha alltid et par pigger på lager. Ikke prøv å slipe slitte pigger på smergel, da løsner de. Går mye på rulleski selv. Husk å kle deg godt synlig, refleksvest eller lignende og lite trafikkerte veier. Det er noe dritt å tryne. Siter
Andy3000 Skrevet 2. september 2013 Forfatter Skrevet 2. september 2013 Takk for svar! Jeg trur det er mer enn bare piggen som har røket. Prøver på nytt med vedlagt bilde... Skal måle som dere anbefaler og deretter bestille et par sett med pigger. Nok greit med et par på lager. Siter
borgern Skrevet 3. september 2013 Skrevet 3. september 2013 Etter hva jeg ser av bilde er det bare å lime på nye pigger. Siter
Swiss Skrevet 3. september 2013 Skrevet 3. september 2013 Hei, går du på rulleski så er dette endel av morroa. Ta å sjekk ut video på youtube Ha med tang og lighter og 2 nye pigger i rompetaska. Om staven blir litt kortere gjør ikke noe, du merker om det blir skjeivt. Ryker piggen så må du skifte! Siter
Andy3000 Skrevet 3. september 2013 Forfatter Skrevet 3. september 2013 Takk for for tips og video. Nye pigger er kjöpte og backup kommer nå tas med på hver tur. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.